همان طور که میدانید موتورهای جستجو، به خصوص گوگل دارای الگوریتمهایی برای شناسایی صفحات وبسایت شما هستند.
شناخت انواع سئو سایت و روشهای مختلف بهینهسازی سایت برای یک سئوکار ضروری است.
اگر قصد طراحی سایت دارید مقاله هاست چیست میتواند به شما کمک کند.
برای رسیدن به هدف (مانند فروش محصول) نیاز به استراتژی سئو درست دارد پس باید با تکنیکهای سئو آشنا باشید.
در این مقاله با توجه به الگوریتمها، به شما یاد میدهیم که انواع سئو چیست. همچنین در مورد سئو کلاه خاکستری صحبت میکنیم تا بدانید چطور بهترین نتیجه را کسب کنید.
تفاوت اصلی انواع سئو در سه چیز است :
مدت زمانی که برای سئو کردن وبسایت صرف میکنید. مطمئنا هر چه آهسته و پیوستهتر پیشرفت کنید، جایگاه شما غیر قابل دسترستر است.
اگر یک وب سایت دارای سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارید خصوصا با افزونه فروشگاه ساز ووکامرس مقاله بهبود سئو وردپرس برای شما بسیار مفید است همچنین مقاله ووکامرس چیست.
میزان هزینهای که میکنید نیز مهم است، یک پروژه برای اجرای بی نقص سئو نیاز به نیروی متخصص دارد که ارزان نیست.
در قدم بعدی برای گرفتن لینکهای قوی، شاید نیاز باشد که پول زیادی خرج کنیم پس میخواهیم در این مقاله به معرفی انواع سئو بپردازیم.
در سئو چندین عامل به موفقیت منجر میشوند و فقط یک فاکتور نیست که اهمیت دارد.
همچنین قانون محکمی وجود ندارد که صرفا با عمل کردن به آن شماره یک گوگل شوید. پس باید توانایی ریسک کردن داشته باشید.
برای رزرو مشاوره سئو وارد صفحه مورد نظر شوید.
دست به آزمون و خطا بزنید. تا راهی برای به دست آوردن نتایج درخشان حاصل شود.
البته بدانید که یک خطای بزرگ ممکن است شما را ماهها عقب بیندازد و یا جبران اشتباه بسیار هزینه بر شود.
تاریخچه شکل گیری انواع مختلف سئو :
در ابتدای به وجود آمدن موتورهای جستجو، فقط تعدادی الگوریتم ضعیف وجود داشتند.
در آن زمان با استفاده از روشهایی از انواع سئو مثل تکرار بیش از حد کلمه کلیدی و لینک دهیهای بسیار زیاد، وب سایتها به راحتی رتبه میگرفتند.
اما با گذشت زمان و افزایش تعداد الگوریتمها دیگر شاهد سایتهایی که با دور زدن موتور جستجو به صفحات اول گوگل بیایند نیست.
برای همین پس از انتشار قوانین موتور جستجو، سئو به دو شیوه کلاه سفید و کلاه سیاه رایج شد.
اما باز هم کافی نبود.
چرا که تکرار یک سری روشها توسط همه سود نداشت. در نتیجه نیاز به ابداع روشهایی میان سئو کلاه سیاه و کلاه سفید به وجود آمد.
روشی به نام سئو کلاه خاکستری که همانند روشهای کلاه سیاه نتیجه بدهد و همچون روش کلاه سفید به دور از جریمهها باشد.
اگر جدیدا وارد دنیای بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو شدید، ابتدا باید بدانید چه کارهایی را نباید انجام داد:
سئو کلاه سیاه چیست؟ آیا ارزشش را دارد؟
همان طور که اشاره کردیم، موتورهای جستجو برای پیدا کردن بهترین محتوا دارای الگوریتمهایی میباشند.
به طور کلی به مجموعهای از روشها که برای گول زدن موتور جستجو و جا زدن یک محتوای کم ارزش و یا حتی بی ارزش به جای محتواهای غنی و کاربردی، سئو کلاه سیاه میگویند.
در گذشته که موتورهای جستجو به قدرتمندی این روزها نبودند، به راحتی با استفاده از این روش به سرعت میتوانستیم لینک یک گوگل شویم.
اما دیگر از این خبرها نیست. شاید برای مدت خیلی کوتاه به نظر موفق شوید، اما خیلی زود رتبه خود را از دست داده، یا حتی به کل از نتایج حذف میشوید که بیشتر در سئو خارجی انجام میشود.
حال باید بدانید روش های سئو کلاه سیاه کدامند. توجه داشته باشید انجام این کارها اصلا توصیه نمیشوند.
- انتشار تعداد زیادی محتوای بی کیفیت و بی ارزش: در ابتدا به دلیل انتشار محتواهای متعدد نظر موتور جستجو را به خود جلب میکنید و به احتمال بالا سایت شما بازدید خوبی خواهد داشت.
- اما از آنجایی که افراد وارد سایت میشوند و با محتوایی به درد بخور مواجه نمیشوند، نرخ پرش شما به شدت افزایش پیدا میکند.
- همچنین الگوریتمها شروع به تجزیه و تحلیل محتوای شما کرده، به سرعت متوجه محتوای بی کیفیت شما میشوند.
- تکرار بیش از حد کلمات و عبارات کلیدی: در ابتدا گوگل با مشاهده تعداد زیادی از یک کلمه کلیدی خاص، این برداشت را میکند که شما محتوای کاملی را منتشر کردهاید.
- اما از آنجایی که محتوای شما کاربر پسند نیست، دچار نارضایتی آنها از تکرار بیش از حد کلمات تکراری میشود و درجا از سایت شما خارج میشوند.
- همچنین الگوریتمهای گوگل نیز این موضوع را درک کرده، چگالی کلمات کلیدی شما را میسنجد و خیلی زود از نتایج حذف میشوید که google درباره آن توضیح داده.
- تکنیک Cloaking: معنای فارسی این تکنیک همان پوشیدن است. در واقع شما چیزی متفاوت از آنچه به کاربر نشان میدهید، به موتور جستوجو نشان میدهید.
- به طور مثال محتوای شما درباره یک کلمه کلیدی سخت است. اما به جستجوگر میگویید محتوای شما چیز دیگریست.
- با این کار ممکن است ورودیهای زیادی داشته باشید، اما خیلی زود دست شما رو میشود.
- چرا که اولویت اول ما کاربر است، کاربری که برای موضوع دیگری وارد صفحه ما میشود، هیچ سودی که ندارد، باعث زیان نیز میشود.
- ریدایرکتهای گمراه کننده: در گذشته برای افزایش امتیاز یک سایت تازه کار، یک سایت قوی را بر روی آن ریدایرکت میکردند.
- با این کار کم کم امتیاز سایت قویتر به سایت دیگر منتقل میشد.
- اما امروزه با استفاده از این روش نه تنها سایت ریدایرکت کننده جریمه میشود، بلکه برای سایتی که کاربر به آن هدایت میشود نیز سودی ندارد.
- خرید بک لینکهای متعدد و اسپم: به طور کلی در انواع سئو زمانی بک لینکها کمک کننده هستند که به صورت طبیعی و توسط کاربرها ایجاد شده باشند.
- در اصل با خرید بک لینک شما یک کار غیر طبیعی انجام دادهاید و گوگل سریعا متوجه این موضوع میشود.
- امتیاز صفحهای که به شما لینک میدهد نیز نباید کم باشد.لینک دهی در مزارع لینک (postmm) نیز اسپم شناخته شده و بی تاثیر است پس لطفا با دقت انواع سئو را بشناسید که یکی از روشهای سئو منفی نیز هست.
- ساخت وبسایتها و بلاگهای متعدد برای لینک دادن به سایت اصلی: در این روش تعداد زیادی دامنه به صورت هرمی و چند لایه به یک سایت لینک میدادند.
- با این کار امتیاز بسیار زیادی به سایت اصلی داده میشد.
- مدتی این روش کارساز بود و افراد برای خودشان اعتبار جعلی میساختند.
- کامنت گذاریهای فیک: در بحث تولید محتوا بروزرسانی کردن بسیار اهمیت دارد و برای بازاریابی محتوایی.
- یکی از شیوههای بروز کردن صفحات کامنتهایی است که کاربران مختلف میگذارند.
- اگر شما خودتان به صورت ناشیانه کامنتهای متعددی را درج کنید، توسط گوگل شناسایی میشوید و کارهایی که کردید اثر منفی خواهند داشت.
- سئو منفی و گزارش دروغین دادن: یکی از راههای موفقیت کنار گذاشتن رقبا میباشد.
- شما میتوانید برای رقبای خود گزارشی غیر واقعی به گوگل بدهید، اما خوشبختانه تا حد زیادی این گزارشهای فیک دیگر کاری از پیش نمیبرند، چرا که توسط نیروهای انسانی کنترل میشوند.
تا اینجا به شما آموختیم که از چه کارهایی اجتناب کنید و انواع سئو را تا حدی شناختید.
حال باید بدانید که موتور جستجو دقیقا از شما چه میخواهد:
سئو کلاه سفید چیست؟ چطور بدون زیر پا گذاشتن قوانین رتبه بگیرم؟
در ابتدا باید بدانید که دارایی گوگل اعتماد کاربرانش است. پس هر کاری میکند تا کاربر دقیقا به چیزی که میخواهد دسترسی پیدا کند.
مقاله مرتبط : برای افزایش اعتبار سایت مقاله الکسا چیست را مطالعه کنید.
این موضوع را باید همیشه مد نظر قرار دهید تا موجب افزایش رنک سایت شود.
هر کدام از انواع سئو ریسکی را به همراه دارند برای مثال سئو کلاه سیاه بسیار خطرناک است.
در سئو کلاه سیاه هر لحظه امکان جریمه شدن و پنالتی گوگل وجود دارد.
کیفیت محتوای منتشر شده باید بالا باشد به گونهای که کاربر از مطالعه محتوای شما لذت ببرد پس مقاله نرم افزار تولید محتوا میتواند برای سایت شما مفید باشد.
ولی در نوع مختلف سئو یعنی سئو کلاه سفید خطر پنالتی بسیار کمتر است.
برای ساخت بک لینک در سئو کلاه سفید حائز اهمیت است.
سئو کلاه سفید نیز استفاده از مجموعه تکنیکهایی است که از نظر موتور جستجو باعث جلب نظر کاربر میشوند.
- ارائه محتوای با کیفیت و خدمات با سطح بالا
قبل از انتشار هر محتوا ابتدا به این فکر کنید که چطور نیاز کاربر را رفع کنید که دیگر نیازی به مراجعه به دیگر رقبا نداشته باشد.
مطمئنا برای چنین هدفی باید بهترین خودتان را ارائه دهید.
بهتر است مقاله اصول تولید محتوا را مطالعه کنید تا محتوای باکیفیت در بازاریابی محتوایی ارائه دهید.
- سرعت سایت بالا باشد
این روزها اکثریت به دنبال رفع نیازها در کمترین زمان ممکن هستند.
پس وبسایت شما هم باید قادر به ارائه مطالب در بالاترین سرعت به کاربر باشد و در انواع سئو یکی از مهمترین شاخصهها در سال ۲۰۲۱ است و برای افزایش سرعت سایتتان مقاله cdn چیست را از دست ندهید.
- استفاده از توضیحات متای متناسب با محتوا
در قسمت دیسکریبشن به صورت توصیفی به مخاطب بفهمانید که صفحه شما دقیقا در مورد چه موضوعی است.
آیا قصد فروش محصول دارید و یا صرفا به کاربر اطلاعات میدهید.
برای کاهش رتبه الکسا مقاله مفید ما را مطالعه کنید.
با این کار شاید ورودی کمتری داشته باشد اما کاربر هدف شما وارد صفحه شده و مدت بیشتری را برای رفع نیازش در وبسایت شما صرف میکند.
- تجربه کاربری خوبی به ارمغان بیاورید
شرکتهای کوچک صرفا نیاز کاربر را رفع میکنند، اما شرکتهای بزرگ نیاز میآفرینند.
شما با لینک دهی داخلی قوی کاربر را دعوت به دیدن سایر صفحاتتان میکنید بهتر درباره ux بیشتر بدانید (SEO + UX = Success).
در انواع مختلف سئو به این صورت کاربر چند برابر حالت عادی در وبسایت شما خواهد بود و با خدمات و محصولات بیشتری از شما آشنا میشود.
همچنین نرخ تبدیل شما به شدت افزایش پیدا میکند.
آیا با وجود رقبایی قدرتمند، استفاده از روشهای کلاه سفید کافیست؟
سئو کلاه خاکستری چیست؟ آیا راهی برای میانبر زدن وجود دارد ؟
امروزه در اکثر زمینهها رقبایی قدیمی و کارکشته وجود دارند.
مسلما با پیروی از قوانین ممکن است مدت زمان بیشتری نیاز باشد تا پیروز میدان شویم.
فراموش نکنید قدم اول در چند ماه ابتدایی، به کار بردن سئوی کلاه سفید است و در سایت unamo هم تکنیکهایی معرفی شده است.
سپس به گونهای هوشمندانه اقدام به انجام یک سری از روشهای کلاه خاکستری میکنیم.
که به طور کلی ما بین سئو کلاه سفید و کلاه سیاه قرار دارد.
دقت داشته باشید که انجام این کار به تجربه نیاز دارد و یک اشتباه کوچک نیز باعث از بین رفتن پروژه میشود که تکنیکهای معرفی شده در weidert هم کاربرد دارد.
این نوع سئو پس از قدرتمند شدن موتورهای جستجو وارد بازار کار سئو شد.
اکثر سئو کارانی که به تحقیق و پژوهش میپردازند، به دنبال پیدا کردن روشها و ابزارهای جدید برای بهبود سئو کلاه خاکستری هستند.
توجه کنید که گوگل همیشه در حال بروزرسانی است.
در صورتی که از روشهای مختلف کلاه خاکستری بهره بردید، باید در صورت نیاز به اعمال تغییرات بپردازید، تا از جریمههای احتمالی دور باشید.
لینک سازی خارجی، مهمترین روش سئو خاکستری
متاسفانه در فرهنگ وب فارسی، کمتر کسی پیدا میشود که به همکار خود لینک دهد.
پس اگر نخواهیم از روش های کلاه سیاه بهره ببریم عملا لینکی به صفحات ما داده نمیشود.
تنها راه باقی مانده بهره از سئو خاکستری است.
با یادگیری روشهای مختلف لینک سازی خارجی و بکلینک، به راحتی میتوانید لینکهای با کیفیت زیادی به وبسایت خود بدهید.
اما دقت کنید که لینک سازی شما نباید غیر طبیعی باشد و حتما قبل از پیاده سازی این روش، آموزش سئو ببینید.
کامنت گذاشتن به جای کاربر
حتی تعدادی از سایتهای مطرح، در گذشته افرادی را برای کامنت گذاشتن استخدام میکردند.
مهمترین نکته در این باره شناخت نیاز کاربر است تا بتوانید به جای آنها و کاملا طبیعی کامنت بگذارید.
نکته مهمتر تعداد کامنتها است که با افزایش ورودی وبسایت باید افزایش پیدا کنند.
در این مقاله درباره سه نوع روش سئو کلاه سیاه، کلاه سفید و کلاه خاکستری به صورت جامع صحبت کردیم.
در کل برای سایت تازه تاسیس فقط روشهای کلاه سفید را پیشنهاد میکنیم.
پس از مدتی که ورودی خوبی داشتیم میتوان از روشهای کلاه خاکستری نیز استفاده کنیم.
در این باره باید بدانید که الگوریتمهای گوگل با توجه به تمامی دیتاهای موجود و توسط افرادی خبره طراحی شدهاند.
پس قبل از پیاده سازه حتما نسبت به آموزش و یادگیری دقیق آنها اقدام کنید.
روش کلاه سیاه شاید برای مدت خیلی کوتاه جواب دهد، اما خیلی زود ورودی شما به صفر میرسد.
یادگیری تکنیکهای سئو مدت زمان زیادی نیاز ندارند، در انواع سئو اما پیاده سازی آنها به صورت کامل نیاز به تجربه دارد.
پیشنهاد ما برای تبدیل به یک وبمستر خوب شدن، تمرین زیاد و آزمون و خطا کردن است.
منظور از انواع سئو چیست ؟
سئو و بهینهسازی سایت انواع مختلفی دارد تا برای پیادهسازی آن که در این مقاله به معرفی انواع سئو پرداختهایم که برای انجام درست و صحیح SEO باید با نوعهای مختلف آن آشنا باشید.
سئو کلاه سیاه چیست ؟
یکی از انواع بهینهسازی سایت سئو کلاه سیاه هست که مفهوم بهینهسازی سایت به گونهای که خلاف قوانین موتورهای جستجو باشد و این نوع بهینهسازی معمولا رتبهای پایدار برای شما نخواهد داشت.
سئو کلاه سفید چیست ؟
سئو کلاه سفید به معنای اجرای بهینهسازی سایت به روش کاملا قانونی و مطابق با قوانین موتورهای جستجو مانند گوگل است.
سئو کلاه خاکستری چیست ؟
در سئو کلاه خاکستری بهینهسازی سایت به شکل خاصی پیادهسازی میشود و که از هر دو نوع سئو کلاه سیاه و کلاه سفید استفاده میشود و که برای جلوگیری از جریمههای احتمالی گوگل باید کاملا حرفهای انجام شود.