محتوا پادشاه است ! (The Content is King) جملهای که شاید شما هم شنیده باشید ! درست است تولید و بهینه سازی محتوا به فرآیندی تبدیل شده که میتواند سایتها و کسب و کارها را متحول کند که به آن بازاریابی محتوایی هم میگویند و موضوع صحبت ما در اینجا این است که تولید محتوا چیست.
محتوا یعنی چه ؟
قبل از شروع مباحث حرفهای درباره تولید و بازنشر محتوای صوتی و تصویری و متنی که در ادامه با آنها آشنا میشویم به این موضوع میپردازیم که اصلا محتوا یعنی چه !
شما زمانی که کتاب میخوانید؛ در اینستاگرام ویدئویی میبینید یا متن پستی را میخوانید؛ یا حتی در حال گوش دادن به موسیقی هستید به معنایی در حال استفاده از محتوایی هستید که کس دیگری آنرا تولید کرده.
پس محتوا صرفا مقاله نیست ! صرفا پست اینستاگرام نیست !
در کل به هرچیزی که مفهومی را منتقل کند محتوا گفته میشود مانند یک نقاشی هنری.
اصطلاحات مهم تولید محتوا به انگلیسی
اصطلاحاتی وجود دارند که در این زمینه استفاده میشوند و در صورتی که با آنها آشنا نباشید ممکن است در آموزشها و جلسات بین المللی یا زبان انگلیسی با مشکل روبرو شوید پس با اصطلاحات مهم تولید محتوا به انگلیسی آشنا میشویم.
- محتوا به انگلیسی : Content
- بازاریابی محتوایی : Content Marketing
- Pillar Content : محتوای پیلار به محتوایی گفته میشود که به عنوان نوشتهی اصلی و معمولا طولانیتر از بقیه شناخته میشود؛ در نهایت هدف ما معمولا افزایش قدرت محتوای پیلار برای رسیدن به صدر نتایج موتور جستجو در کلمات کلیدی پرجستجو و سخت است.
- Cluster Content : محتواهای کلاستر فرزندان محتوای پیلار هستند و میتوان به آنها به عنوان زیر مجموعههای پیلار اشاره کرد که به اصطلاحی دیگر در تولید محتوا به این سبک از محتوا نویسی در سایت تولید محتوای مادر و فرزند نیز گفته میشود.
- سئو محتوا (Content Seo) : یکی از روشهای افزایش ترافیک سایت تولید محتوای باکیفیت و سئو آن است که در این مقاله هم درباره آن صحبت خواهیم کرد اصطلاح سئو محتوا یعنی محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنیم.
- Content Analysis : قبل از شروع بروز رسانی و تولید مقاله یا ویدئو یا هر نوع محتوای صوتی و تصویری نیاز به تحلیل رقبا داریم؛ بررسی کنیم که محتواهایی که وجود دارد و رقیب مستقیم ما هستند در چه سطحی و در چه کیفیتی تولید و در چه فضاهایی منتشر شدند؛ البته تحقیقات محتوا بسیار فراتر از این است.
- Content Strategy : استراتژی و راهبرد در تولید محتوا همان نقشه و مسیری است که برای گذشتن از موانع و رسیدن به هدف آماده میکنیم.
اهمیت و کاربرد محتوا !
حتی قبلتر از زمانی که به مدرسه رفتیم همیشه درگیر محتوا بودهایم ! گاهی این محتوا درس مدرسه بوده گاهی قصههایی که از طریقهای مختلف شنیدهایم همهی اینها زندگی ما را با محتوا گره زده است و ما همیشه به طور ناخودآگاه به دنبال محتوا هستیم حال چه محتوای سرگرمکننده چه محتوای آموزشی .
چرا در کسب و کارها تولید محتوا اهمیت دارد ؟
طی گذر زمان اهمیت محتوا در کسب و کارها هم پدیدار شد و و مدیران شرکتها و کسب و کارها متوجه اهمیت این موضوع شدهاند و بعد از آن یک روش بازاریابی یافت شد به نام بازاریابی محتوایی (Content Marketing) که توانست بسیاری از کسب و کارها را متحول کند و این تازه شروع راه بود !
تا همین حدودا ۱۰ سال قبل روزنامه یک نوع محتوای متنی رایج بود و روزانه مردم زیادی روزنامه مطالعه میکردند؛ برای همین در بیشتر روزنامه بخشی برای تبلیغات در نظر گرفته میشد که کسب و کارهای مختلف خدمات یا محصولات خود را در روزنامه تبلیغ میکردند.
یکی از روشهای بازاریابی محتوایی در گذشته همین بود اما با رشد تکنولوژی و اینترنت دیگر برای بازاریابی محتوایی انتخاب روزنامه کار هوشمندانهای نیست و برای رشد کسب و کار اینترنتی یا فیزیکی نیاز به فعالیت و تولید محتوا در فضای مجازی داریم.
اما چرا یک کسب و کار نیاز به تولید محتوا دارد ؟
- محتوا باعث افزایش آگاهی برند شخصی یا تجاری شما میشود.
- محتوای آموزشی ارزشی را به کاربران اضافه میکند و این باعث افزایش وفاداری مشتریان میشود.
برای مثال میخواهیم در مورد خرید یو پی اس محتوا تولید کنیم، با صحبت در مورد کاربرد تامین برق اضطراری و اینکه این دستگاه چه کاربردهایی برای منزل و شرکتها دارد میتوانیم ارزش محصول را با بازاریابی محتوا نشان دهیم.
برای رشد کسب و کار نرم افزار تولید محتوا قوی برای شما بسیار کاربردی خواهد بود.
رشد بازاریابی محتوایی در کنار رشد تکنولوژی !
از زمانی که عصر دیجیتال به میان آمده و تکنولوژی پیشرفتهای چشمگیری به خود دیده و راهها و روشهای جدیدی برای بازاریابی محتوایی پیدا شده که به سرعت در چند ثانیه میشود یک محتوا را به میلیونها نفر از سراسر جهان انتقال داد.
و شروع عصر جدیدی برای بازاریابی محتوایی و تولید محتوا بوده است و می بینید که روزانه هزاران پست در اینستاگرام منتشر میشود و هزاران ویدئو در یوتیوب و میلیونها نفر در حال گشتوگذار و تماشای محتواهای مختلف هستند.
پس حالا که به اهمیت تولید محتوا پی بردیم برویم سراغ اصل مطلب !
تولید محتوا چیست ؟
تولید محتوا به زبان ساده یعنی تولید اطلاعاتی که میتوان آنرا در قالبهای مختلف مثل ویدئو؛ تصویر؛ مقاله و … به دیگران انتقال داد که این اطلاعات میتواند هرچیزی باشد.
با استفاده از محتوا کاربران سردرگم فضای اینترنت و جستجو کنندههای گوگل را جذب کنید.
امیرحسین اسلامی
تولید محتوا شاخ غول شکستن نیست ! ولی در عین حال ساده هم نیست !
ساخت اطلاعات در هر زمینهای باید هدفمند باشد و محتوایی باشد که کاربرپسند باشد برای درک بهتر این موضوع توصیه میکنم اصول تولید محتوا برای سایت را مطالعه کنید.
۳ اصل ضروری تولید محتوا
انواع محتوا در اینترنت :
حال که میدانید تولید محتوا چیست به سراغ انواع محتوا در اینترنت میرویم :
۱. محتوای ویدئویی
ویدئو یک محتوای تصویری (به غیر از عکس) است که در سالهای اخیر به سرعت گسترش پیدا کرد شما اگر تلویزیون تماشا کنید یعنی در حال تماشای ویدئو هستید از موضوعات و نسخههای مختلف مثلا فیلمهای سینمایی یا مستند یا بخشی از یک برنامه که لحظات خندهدار را نشان میدهد.
در فضای آنلاین تولید محتوای ویدئویی سادهتر از تولید محتوای متنی است؛ امروزه معمولا هر فردی یک گوشی همراه دارد که دارای دوربین فیلم برداری و عکس برداری است.
اگر یک ویدئو ضبط کنید و در آن در مورد موضوعی مثلا یک دقیقه توضیح دهید شما تولید محتوای ویدئویی انجام دادید به همین سادگی بدون نیاز به هیچ ابزار خاص دیگری.
اما برای تولید ویدئوهای حرفهای به تجهیزاتی و نرم افزارهایی قویتر نیاز دارید همین برای شروع همین کافی است.
بعد از ضبط آن در چند دقیقه میتوانید این محتوا را در اینستاگرام یا واتساپ منتشر کنید یا برای دوستانتان بفرستید.
این سادگی در تولید و انتشار باعث شده تولید محتوای ویدئویی در بازاریابی محتوا محور و برند سازی روشی رایج باشد.
نکته بسیار مهم روند صعودی انتشار و تماشای ویدئو مخصوصا زمانی که سرعت اینترنت روز به روز در حال افزایش است و امکان دیدن یک ویدئو با کیفیت بالا بدون مشکل را فراهم میکند و تماشای ویدئوهای مختلف در اینستاگرام ؛ یوتیوب و … بیش از پیش در حال رشد است.
اینستاگرام را که به احتمال بسیار بالا میشناسید؛ یوتیوب شبکه مجازی دیگری است که امکان انتشار ویدئوهای مختلف را به کاربران خود میدهد این یکی از فضاهای بسیار مناسب برای فعالیت کسب و کارها و رشد است.
آمارهایی ارزشمند و جالب درباره تولید محتوای ویدئویی :
- ۷۵٪ از مصرف کنندگان ۱۸ تا ۳۴ ساله حداقل یک بار در روز ویدیوها را تماشا می کنند.
- در یک مطالعه، ۹۴٪ از پاسخ دهندگان گزارش کردند که از ویدئو برای تصمیم گیری خرید استفاده می کنند.
- ۸۱٪ از بازاریابان قصد دارند در چند سال آینده محتوای ویدئویی را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانند.
- ۸۶٪ از کسب و کارها از ویدیو به عنوان ابزار بازاریابی استفاده می کنند که در طول سه سال گذشته ۶۳٪ افزایش داشته است.
- منبع آمارهای بالا : www.siegemedia.com
۱. ویدئو آموزشی
یکی از انواع رایج محتوای ویدئویی کلیپهایی کوتاه یا بلند است که در آن مطلبی آموزش داده میشود مانند ویدئو ۳ اصل ضروری در تولید محتوا که در بخش ابتدایی صفحه مشاهده کردید.
ویدئوهای آموزشی که با رعایت اصول ضبط و منتشر شده تخصص و اعتبار ما را نشان میدهد برای نمونه دوستانی که در زمینه تعمیر لوازم خانگی فعالیت میکنند با انتشار ویدئوهای آموزشی کوتاه و توضیح در مورد نکات مهم در استفاده از لوازم خانگی میتواند سطح اعتماد مشتریان را نسبت به خود افزایش دهد.
۲. ویدئو معرفی محصول
در وب سایت و اینستاگرام و دیگر فضاهای مجازی معمولا ویدئوهایی مشاهده میکنیم که در آن محصولی معرفی شده است این ویدئوها معرفی محصول هستند که برای افزایش نرخ تبدیل و فروش حتما به یک ویدئو حرفهای از محصولمان نیاز داریم و بدون آن مخاطب نمیتواند به درستی به ما اعتماد کند.
اعتماد همیشه اعتماد به فروشنده نیست بلکه ممکن است کسی که خرید نمیکند از فروشنده مطمئن باشد اما قانع نشده باشد که این محصول کیفیت لازم را دارد و برای من مناسب است؛ این مانع فروش را ویدئو معرفی محصول باید رفع کند.
۲. تصویر
تصویر نوعی از محتواست که خود انواع دیگری دارد مانند اینفوگرافیک و نقاشی و … که از جایگاه نسبتا بهتری در رسانههای مختلف برخوردار است ولی بر خلاف تصور خیلیها تولید محتوای ویدئویی از تصویر فتوشاپی کار سادهتریست.
این فقط با تجربه بدست میآید و طول میکشد تا این موضوع برایتان ثابت شود.
۳. محتوای متنی
محتوای متنی که معمولا به عنوان مقاله آنرا میشناسند نوع سوم محتواست که برای سایتها اولین محتواییست که باید تولید کنند و گوگل روی آن حساب زیادی باز کرده چرا که محتواهای ویدئویی یا تصویری بیشتر در شبکههای اجتماعی و شبکههای انتشار ویدئو مانند آپارات و یوتیوب بسیار زیاد هستند و دسترسی راحتتری دارند.
در ادامه با انواع محتوای متنی آشنا میشویم.
۱. مقاله
مقاله یکی از انواع محتوای متنی است مانند همین مقالهای که در حال مطالعه هستید که برای رشد ترافیک وب سایت و بهبود سئو سایت بسیار مفید است در صورتی که اصول سئو مقاله رعایت شود.
سایتهای محتوا محور مانند سایت وین تیپ تنها با ارائه محتوای ارزشمند به کاربران و راهنماییهای مختلف فعالیت میکنند.
در آموزش سئو درباره استراتژی تولید محتوا به صورت مقاله با تمرکز بالایی صحبت میشود و دلیل آن هم توجه بالای الگوریتمهای گوگل به محتوای متنی و مقالات است.
مقاله نوعی محتوا است که با دیگر انواع آن میتواند ترکیب شود برای مثال در مقالههای ما معمولا برای هر ۳۰۰ کلمه یک تصویر یا ویدئو در نظر گرفته میشود و همچنین در صورتی که پادکست اختصاصی برای آن تولید کرده باشیم در مقاله قرار میگیرد به این صورت در یک مقاله هر ۳ نوع محتوای متنی صوتی و ویدئویی استفاده شده است.
این برای بهبود تجربه کاربری در تولید محتوا بسیار مفید است و در نتیجه به سئو محتوا کمک میکند.
معمولا اگر سایت داریم حتما نیاز به کارشناس تولید محتوا برای مقاله نویسی داریم یا خودمان شروع به نوشتن مقاله برای سایت کنیم چون بدون محتوای متنی بهینه سازی سایت بسیار سخت خواهد بود.
اصلا به فکر کپی کردن مقالات دیگر نباشید چون الگوریتمهای گوگل کاملا میتوانند حتی یک بند از مقاله شما در صورتی که کپی باشد تشخیص دهند؛ نوشتن مقاله منحصر به فرد یکی از اصول اولیه سئو مقاله است.
یک مقاله سئو شده و خوب برای سایت چه ویژگیهایی دارد ؟
- از قبل برای نوشتن مقاله تحقیق پرسونای مخاطب انجام شده است.
- مقاله بر اساس نیاز کاربر نوشته شده.
- قوانین الگوریتمهای گوگل را زیر پا نگذاشته است.
- دارای تصاویر با کیفیت و مکمل برای محتوا است که در مقاله آموزش سئو تصاویر درباره آن توضیح دادم.
- مدت تاخیر باز شدن صفحه برای کاربران حداکثر ۴ ثانیه است.
۲. پست مهمان
به عنوان مهمان در سایتهای دیگر محتوا منتشر میکنیم تا توسط آن بتوانیم بازاریابی کنیم اما پست مهمان کاربردهای دیگری برای دیجیتال مارکترها دارد و آن هم گرفتن بک لینک باکیفیت و ارزشمند برای سایت و بهبود رتبه بندی مقالات در نتایج موتور جستجو گوگل هستند.
سایتهایی مانند Reddit و Medium پست مهمان ثبت میکنند و کاربران این سایتها میتوانند روزانه داستانها و تجربیات یا اطلاعات جالبی را که قصد اشتراک گذاری با بقیه دارند در این سایتها منتشر کنند.
۳. کتاب الکترونیکی و چاپی
کتاب یک محتوای متنی بلند است از نظر طولانی بودن متن که در مقالات سایت معمولا حدود ۲۰۰۰ کلمه محتوا تولید میکنیم اما کتابها ممکن است تا ۴۰ هزار کلمه محتوا داشته باشد.
کتاب الکترونیکی را دست کم نگیرید؛ در بازاریابی محتوایی در کسب و کارهای اینترنتی مختلف کتاب الکترونیکی میتواند تاثیر بسیار بالایی در رشد و برند سازی ما داشته باشد.
چرا ؟ چون معمولا کتابهای الکترونیکی را دانلود میکنیم تا بتوانیم هر موقع نیاز داشتیم به سراغ آنها برویم و این دانلود فرصت مناسبی برای افزایش کاربران سایت است.
و کتاب چاپی که در بلند مدت تاثیر قابل توجهی در برند سازی شخصی برای نویسنده خواهد داشت در صورتی که بتواند کتاب خوبی نوشته باشد.
پس دو نوع محتوای متنی را شناختیم مقاله و کتاب الکترونیکی و کتاب فیزیکی یا چاپی در ادامه به سراغ محتوای صوتی و پادکست میرویم.
۴. محتوای صوتی
محتوای صوتی چهارمین نوع از انواع محتواست که می تواند به عنوان یک پلن بازاریابی برای سایت شناخته میشود امروزه بیشتر شرکت های بزرگ از آن استفاده می کنند و رایجترین نوع محتوای صوتی پادکست میباشد.
پادکست نسبت به محتوای ویدیویی و تصویری بسیار ساده تر می توان تولید کرد و دسترسی راحتتری کاربران ایجاد میکنند.
مثل پادکست تولید محتوا چیست گوش دادن به پادکست کار راحتی است و میتوان در بیشتر مکانها حتی در وسیله نقلیه به آن گوش داد پس میتواند دسترسی کاربر به محتوای ما را ساده کند.
۱- محتوای ویدئویی | ویدئو معرفی محصول – ویدئو در شبکههای اجتماعی – ویدئو نظرات مشتریان |
۲- محتوای تصویری (عکس) | بنرهای تبلیغاتی – اینفوگرافیک – عکس مفهومی |
۳- محتوای متنی | مقاله – کتاب الکترونیکی – توضیحات محصول |
۴- محتوای صوتی | کتاب صوتی – پادکست |
پادکست محتوای صوتی محبوب
تولید محتوای صوتی در بازاریابی محتوایی یکی از روشهای مهم و کاربردیست که در اینجا درباره آن صحبت میکنیم؛ جدا از بازاریابی هر انسانی برای یادگیری یا کسب اطلاعات جدید به روشی علاقه دارد که میتواند در هر انسانی متفاوت باشد برای مثال من برای یادگیری شرکت در کلاسهای حضوری یا همایشها را بیشتر میپسندم اما شاید شما مطالعه کتاب در یک مکان آرام و معطر را ترجیح دهید.
یکی از دلایل اهمیت تولید محتوای صوتی در کنار دیگر انواع محتوا دقیقا همین است که برای علاقمندان به گوش دادن برای یادگیری یا کسب اطلاعات جدید یا حتی مرور اخبار محتوایی مناسب آماده کرده باشیم؛ از کجا متوجه میشویم که کاربران ما به چه نوع محتوایی علاقه دارند ؟ از طریق شناسایی پرسونای مخاطب که از روشهایی مانند نظرسنجی یا تحقیق برای این منظور استفاده کنید.
پادکست در حال حاضر به سرعت رشد میکند و روزانه علاقمندان بیشتری پیدا میکند چون در لحظات مختلف گوش دادن به آن ممکن است برای مثال زمانی که در حال رانندگی با خودرو هستیم گوش دادن به پادکست کیفیت زمانی ما را افزایش میدهد.
اما تولید محتوای صوتی از نوع پادکست نیاز به تجهیزاتی مانند میکروفن و نرم افزاری برای ویرایش و آماده سازی صوت ضبط شده دارد؛ اما گوشی همراه خود ما اگر از نسخههای قدیمی نباشد معمولا این امکانات به راحتی و باکیفیت بالا در اختیار ما قرار میدهد.
ما همین الان میتوانیم با استفاده از گوشی حتی متوسط یک پادکست چند قسمتی با کیفیت را ضبط و منتشر کنیم.
اما اگر با میکروفن حرفهای و با لپ تاپ قوی با نرم افزارهای قدرتمندی مانند Adobe Audition کار کنیم طبیعتا قابلیتها و امکانات بهتری برای ویرایش و انتشار پادکست در اختیار ما قرار میگیرد.
کتاب صوتی نوع دیگری از محتوای صوتی چیست ؟
همانطور که در بالاتر متوجه شدیم که بهتر است برای انواع مخاطبان انواع متنوع محتوا را تولید کرده باشیم یک روش دیگر در پیش روی ماست؛ تبدیل یک کتاب چاپی به یک کتاب صوتی یا کتاب الکترونیکی به کتاب صوتی که برای نمونه در برنامههایی مانند نوار و طاقچه میتواند نسخههای صوتی کتابهای معروف را تهیه کنید.
آشنایی با اصول خوانایی در تولید محتوا
احتمالا با مفهوم خوانایی محتوا یا به زبان انگلیسی Content Readability آشنا هستید به معنای بهینه بودن محتوا از نظر توانایی کاربران برای مطالعه آن؛ برای نمونه در همین مقاله تولید محتوا چیست از H2 و فهرستها زیاد استفاده شده است تا شما عزیزان برای مطالعه آن راحتتر باشید.
این مفهوم با تجربه کاربری (User Exprience) ارتباط مستقیم دارد یعنی برای بهبود تجربه کاربری سعی میکنیم مسیری مشخص برای کاربر طراحی کنیم و تمام موانع و حواس پرتیهایی که باعث میشود کاربر نتواند به درستی به مطالعه مطلب بپردازد را از او دور میکنیم.
این حواس پرتی در خواندن محتوا در ذهن مخاطب ایجاد میشود که باید سعی کنیم جلوی آن را با افزایش جذابیت و کیفیت محتوا بگیریم.
یک متن بلند و طولانی بدون هیچ جلوه بصری خاصی که صرفا یک محتوای متنی نه چندان جذاب است ذهن کاربر را بعد از مطالعهای کوتاه خسته میکند و این خستگی باعث میشود کاربر دچار حواس پرتی و در نتیجه از مطالعه کامل محتوای ما دور شود.
برای همین اصول خوانایی را باید در محتوا رعایت کنیم که در فهرست زیر به چند مورد مهم آن اشاره خواهم کرد.
- اندازه متن (Font Size) محتوا باید مناسب باشد.
- محتوا دارای H2 و H3 و H4 برای بخش بندی دقیق باشد.
- محتوا برای مطالعه کاربران نوشته شود و در استفاده از تکنیکهای سئو محتوا زیاده روی نشود.
- از علائم نگارشی زبان فارسی مانند کاما و نقطه ویرگول به درستی در متن استفاده شود.
- در محتوای صوتی و ویدئویی صدا رسا و قابل فهم باشد.
- در صورت ارائه آمار و اطلاعات خاص از تحقیقات منبع درج شود.
محتوای همیشه سبز چیست ؟
محتوای سبز مفهومی پرکاربرد در دنیای تولید و بازاریابی محتوا است؛ یعنی تولید محتوایی که تاریخ انقضاء آن بلند مدت است و در بعد از مدتی کوتاه ارزشمندی خود را از دست نمیدهد که نمونههای آن اصلا کم نیست.
برای نمونه تولید محتوای همیشه سبز میتوانم به کتابهای تاریخ اشاره کنم این کتابها که معمولا محتوای متنی به همراه تصاویر هستند دیگر نیازی به بروزرسانی اساسی ندارند چون گذشته تغییر پیدا نمیکند؛ ممکن است که برخی اطلاعات جدید کشف شده به این محتواها اضافه شود اما اصل محتوا همیشه سبز خواهد بود.
نمونه تولید محتوای دیگری که محتوا همیشه سبز نیست محتواهایی هستند که در آن روشهای درمان یک بیماری برای مثال کرونا توضیح داده میشود احتمالا میدانید که هر روز اطلاعات جدید در مورد بیماریهای مختلف منتشر میشود و تحقیقات همواره ادامه دارد پس نمیتوان برای نمونه مقالهای با عنوان بهترین روشهای درمان گلودرد را به عنوان محتوای همیشه سبز دانست چون ممکن است همین فردا یک روش بهتر کشف شود.
محتوای همیشه سبز برای اینستاگرام و سایت بسیار ارزشمند است و به افزایش ترافیک سایت کمک میکند.
بارش فکری برای یافتن ایده تولید محتوا چیست ؟
اگر در یافتن ایده تولید محتوا مشکل دارید یک تکنیک جالب و محبوب را به شما معرفی خواهم کرد به نام بارش فکری یا طوفان فکری.
در این تکنیک مدتی را کاملا دور از حواس پرتیها در محیطی آرام میگذارنیم و با تمرکز تمام ایدههایی که در مورد یک موضوع به ذهنمان میرسد را یادداشت میکنیم تا بتوانیم بعدا به عنوان ایده تولید محتوا از آنها استفاده کنیم.
نکته کلیدی در بارش فکری پرهیز از قضاوت و تفسیر یک ایده است یعنی هر ایدهای چه مسخره چه جالب را روی کاغذ مینویسیم بدون هیچ فکری درباره اینکه آیا این ایدهها مفید هستند یا نه.
بعد از مدتی مثلا ۲۰ دقیق بارش فکری احتمالا شما یک فهرست بلند از ایدههایی دارید که منبع آن اطلاعات و تجربههایی است که در گذشته بدست آوردید یا حتی ایدههایی نو؛ الان زمان انتخاب و دسته بندی کردن این ایدهها است در اینجا ایدههایی را حذف و بعضی دیگر را در اولویت قرار میدهیم تا برای ایده تولید محتوا از آنها استفاده کنیم.
برای پیدا کردن ایده تولید محتوای همیشه سبز این روش پیشنهاد میشود.
تولید محتوای رپورتاژ آگهی چیست ؟
رپورتاژ آگهی و ارتباط آن با تولید محتوا چیست ؟ احتمالا با سئو آشنا هستید و میدانید که یکی از روشهای افزایش اعتبار سایت گرفتن لینک از سایتهای دیگر است که به آن بک لینک میگوییم و رپورتاژ آگهی روشی برای گرفتن بک لینک است.
اما رپورتاژ آگهی دقیقا چیست ؟ یک گزارش خبری در قالب محتوا که در سایتهای مختلف منتشر میشود؛ اما در استراتژیهای سئو برای کلمات کلیدی سخت معمولا برای انتشار رپورتاژ آگهی در سایتهای قوی هزینه پرداخت میکنیم و مسئولیت آماده سازی محتوای آن به عهده خودمان است که البته این مزیت به حساب میآید.
تولید محتوا برای رپورتاژ آگهی همیشه یکسان نیست و در استراتژیهای مختلف میتواند سبکهای متنوعی داشته باشد.
در رپورتاژ آگهی به صورت مستقیم و غیر مستقیم کسب و کار خود تبلیغ میکنیم و این هنر نویسنده محتوای رپورتاژ است که بتواند هم نظر کاربران و هم نظر گوگل را جذب کند تا بتواند روی سئو سایت تاثیر بهتری بگذارد.
پرسونای مخاطب در تولید محتوا چیست ؟
در هر استراتژی بازاریابی دیجیتال یکی از اولین قدمها تحقیق و پژوهش در مورد کاربران و بازار هدف کسب و کار است؛ چون زمانی که نمیدانیم برای چه کسانی محتوا تولید میکنیم فرآیند بازاریابی محتوایی ما به درستی نتیجه نمیدهد پس بهتر است هر کسب و کار با توجه به سبک و پرسونای مخاطبان خود تولید محتوا را شروع کند.
اما شناسایی پرسونای مخاطب برای تولید محتوا نیاز به تحقیقات گسترده و پیچیده ندارد بلکه میتوان با تمرکز و تفکر درست و پرسیدن سوالاتی از مشتریان و مخاطبان فعلی با سلیقه بازار هدفمان بیشتر آشنا شویم.
احتمالا با A/B Test آشنا هستید؛ این روش در سئو و بیشتر روشهای بازاریابی دیجیتال کاربرد دارد خصوصا در شناخت پرسونای مخاطبان برای تولید محتوا.
با انجام آزمایشهایی توسط ایمیل و پیامک میتوانیم به بسیاری از این اطلاعات دست پیدا کنیم.
سفر مشتری در تولید محتوا چیست ؟
همه بازدیدکنندگان سایت یا صفحه اینستاگرام شما در لحظه تصمیم به خرید نمیگیرند و بیشتر سعی میکنند در چند ثانیه دقیق فروشنده و محصول را بررسی و تحلیل کنند و میتوان گفت در صورتی که فروشنده و محصول ناشناس باشد بیش از ۹۰٪ افراد خریدی انجام نمیدهند.
اما در بازاریابی محتوایی مفهومی به نام نقشه سفر مشتری یا Costumer Journey map به ما آموزش میدهد که در یک سفر کوتاه در محتوا تمام این موانع را در ذهن مخاطب از میان برداریم تا از خریدار احتمالی به مشتری وفادار تبدیل شود و این مسیر از قبل در نقشه سفر مشتری ترسیم میشود.
چگونه تولید محتوا کنیم ؟
برای ساخت محتوا روشهای مختلفی وجود دارد ولی قبل از هر چیز باید بدانید استراتژی تولید محتوا و با آن آشنا باشید و استراتژی محتوایی خود را از قبل بچینید ولی تدوین استراتژی محتوا کاری پیچیده و تخصصی است پس به زبان سادهتر اقدامات اولیه را توضیح دادهام برای اینکه بدانیم چگونه تولید محتوا کنیم برای اینستاگرام و سایت و غیره :
۱- شناسایی بازار هدف
اولین قدم برای ساخت محتوای مناسب و کاربرپسند برای سایت و اینستاگرام و .. شناسایی بازار هدف است !
برای انجام این قدم باید لپتاپ و موبایل یا … کنار بگذارید و یک قلم و کاغذ بردارید و به ۴ سوال زیر جواب بدهید تا بدانید مراحل تولید محتوا برای بازار هدفتان چیست و میتوانید با مشاوره سئو بهترین نتیجه را بگیرید.
- ۱. بازار هدف من چه کسانی هستند ؟
- ۲. کدام نوع محتوا را بیشتر میپسندند ؟
- ۳. برای جذب بازار هدف چهقدر محتوا نیاز است ؟
- ۴. افراد بازار هدف بیشتر در چه رسانههایی فعالیت میکنند ؟
بعد از پاسخ به این ۴ سوالی میتوانید بازار هدف خود را به خوبی بشناسید.
۲- چیدن برنامه محتوایی
تدوین و چیدن برنامه بازاریابی محتوایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده است از زمانی که در وب در حال فعالیت هستند و به محتواسازی میپردازند دیگر بدون برنامه انجام تولید محتوا و بازاریابی محتوایی فایده و ثمری ندارد حتماً باید برنامهای تدوین کرد تا بتوان از انتشار نتیجه گرفت.
مراحل تدوین یک برنامه محتوای خوب به اینگونه است که قدم اول آن همان شناسایی بازار هدف است که قبل از انجام تدوین بازاریابی محتوایی باید به طور کامل شناسایی بازار هدف را انجام دهید و به درستی مخاطبانتان را بشناسید و بعد از آن در بازه زمانی مشخص برنامه انتشار محتوا بگذارید و به آن پایبند باشید.
در ادامه مقاله با تقویم تولید محتوا آشنا خواهیم شد اما قبل از آن به سراغ مرحله سوم در تولید محتوا میرویم.
۳- شروع تولید محتوا
بعد از انجام دو مرحله اول از حالا میتوانید محتواسازی را شروع کنید ولی تولید محتوا این نیست که هر چیزی را در سایت منتشر کنید و باید با توجه به نوع مخاطبانتان محتوا تولید کنید طبق برنامه محتوایی که چیدهاید آنرا منتشر کنید.
شاید تنها فرق یک انسان موفق با یک انسان شکست خورده در انجام یک کار مهمتر به جای یک کار مهم باشد.
امیرحسین اسلامی
توصیه میکنم مقاله اصول تولید محتوا را مطالعه کنید !
تحلیل محتوا چیست ؟ (Content Analysis)
در فرآیند بازاریابی محتوا انتشار مطلب آخرین قدم نیست و شاید این فرآیند برای یک محتوا حتی تا یک سال تمام نشود؛ بعد از انتشار محتوا مرحله تحلیل و بررسی آغاز میشود در این مرحله سعی میکنیم تجربه کاربری و رفتار کاربرانی که محتوا را مطالعه میکنند بررسی کنیم.
بعد از بررسی و تحلیل محتوایی که تولید کردهایم نیاز به بروز رسانی داریم تا بتوانیم نقطه ضعفها و قوتهایی که در تحلیل و بررسی پیدا کردیم را بهبود دهیم.
تقویم تولید محتوا چیست ؟
تقویم تولید محتوا برای هر کسب و کاری که بازاریابی محتوایی را شروع میکند ضروری است و اگر از این تقویم استفاده نشود باعث بروز سردرگمی در کسب و کار میشود؛ در تقویم تولید محتوا دقیقا مشخص میکنیم که در چه روزی حتی چه ساعتی چه محتوایی قرار است منتشر شود.
برای تولید محتوای سایت و اینستاگرام و هر فضای دیگری نیاز به تقویم انتشار محتوا داریم.
در سایت معمولا برای رشد در سئو مقالات باکیفیت و ارزشمند مینویسیم که برای انتشار هرکدام از این مقالات باید یک برنامه مشخص داشته باشیم که در تقویم تولید محتوا آن را مشخص میکنیم.
تولید محتوا با موبایل ؟ کامپیوتر ؟
تولید محتوا آموزشی چیست ؟
حال که میدانید تولید محتوا چیست شاید برای شما هم سوال باشد که محتوای آموزشی چیست و چگونه می توان محتوای آموزشی تولید کرد ولی در اینجا تفاوتی بین محتوای آموزشی و دیگر محتوا ها مانند محتوا سرگرم کننده هست.
که کار را برای تولید محتوا آموزشی سخت میکند ولی اگر با اصول آن باشید تجربه تولید چنین محتوایی را داشته باشید کارتان ساده خواهد بود.
در کل محتوای آموزشی یعنی محتوایی که اطلاعاتی را منتقل کند که البته تعریف محتوا همین است ولی محتوای آموزشی روی آموزش افراد تمرکز دارد و معمولاً به عنوان یک روش مناسب برای کسب درآمد از اینترنت هم شناخته می شود.
قبل از شروع تولید محتوای آموزشی باید به این مورد هم توجه کنید که قبل از شروع تولید به محتوای آموزشی می دهید تسلط داشته باشید این باعث میشود محتوا و ارائه شما تاثیر بسیار بهتری روی مخاطبان بگذارد و کیفیت نهایی آموزشهای شما را چندین برابر کند.
محتوا میتواند کاربردهای متنوعی داشته باشد یکی از این کاربردها آموزش یا یاد دادن یک مهارت به دیگران است که محتوایی که مهارتی را آموزش میدهد محتوای آموزشی میگوییم؛ اما صرفا تولید محتوای آموزشی برای یک کسب و کار ممکن است اثرگذاری پایینی داشته باشد.
برای همین نیاز داریم تا محتوای آموزشی ما با محتواهای دیگر ترکیب شود برای مثال هنگام تولید یک ویدئو آموزشی بهتر است از داستان یا نظریات مشتریانتان استفاده کنید که میتوان به آن محتوای ترکیبی گفت.
بازاریابی محتوایی روشی در بازاریابی دیجیتال
محتوا قدرتی دارد که به عنوان ابزاری برای بازاریابی کسب و کارهای اینترنتی و فیزیکی شناخته میشود.
بازاریابی محتوایی تمام آنچه است که از بازاریابی باقی مانده.
Seth Godin
در بازاریابی محتوایی مباحثی به غیر از تولید محتوا وجود دارد که باید در مورد آنها آموزش دیده باشید تا بتوانید بازاریابی محتوایی را شروع کنید چون تدوین استراتژی محتوا, تقویم تولید محتوا, خلق محتوا و توزیع محتوای در کانالهای مختلف دیجیتال نیاز به آموزش حرفه ای دارد.
بازاریابی محتوایی در شبکههای اجتماعی نیز بسیار روشی رایج است برای مثال در اینستاگرام و آپارات و یوتیوب روزانه اتعداد بسیار بالایی محتوای تصویری و ویدئویی منتشر میشود.
اگر به تولید محتوا و بازاریابی توسط آن علاقه مند هستید حتما قسمت بعدی این مقاله یعنی سئو در تولید محتوا چیست را از دست ندهید.
سئو در تولید محتوا چیست ؟
سئو به معنای بهینه سازی برای موتور جستجو است که به عنوان یکی از روشهای بسیار محبوب و مفید در بازاریابی دیجیتال شناخته میشود؛ در سایت ما مقالات و آموزشهای متنوعی برای سئو برای شما عزیزان منتشر شده است که میتوانید آنها مطالعه کنید.
در چند سال گذشته فرآیند بهینه سازی سایت تغییراتی پیدا کرده است که دلیل آن هم بروز شدن الگوریتمهای معروفترین موتور جستجوی جهان یعنی گوگل است.
گوگل توانسته به خواسته خود برسد و سایتها را به سمتی ببرد که به جای ساخت بک لینک و استفاده از روشهای اسپم برای رسیدن به صدر نتایج موتور جستجو روی بهبود کیفیت و سئو محتوای خود تمرکز کنند.
اما اما ساخت بک لینک و دیگر روشها همچنان اثرگذار هستند پس آنها را نادیده نگیرید !
ولی قبل از استفاده از این روشها باید محتوای ما دارای کیفیت لازم باشد حتی اگر بتوانید بدون سئو محتوا و تولید محتوایی ارزشمند به رتبه اول نتایج برسید احتمال حذف شدن از نتایج به دلیل راضی نبودن کاربران از محتوا و سایت شما بالا خواهد بود.
پس برای رشد در سئو حتما بدون شک نیاز به تولید محتوای متنی و دیگر انواع داریم تا کسب و کار اینترنتی ما حرفی برای گفتن داشته باشد و بتوانیم در نتایج موتور جستجوی گوگل رتبه خود را بهبود دهیم.
در ادامه در مورد تولید محتوای اینستاگرامی چیست صحبت خواهیم کرد.
۴ دلیل شروع بازاریابی محتوایی
تولید محتوا در اینستاگرام چیست ؟
در حال حاضر اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در ایران و جهان است و میتوان به عنوان یک منبع درآمد خوب به آن نگاه کرد کسب درآمد از اینستاگرام به این سادگی نیست.
ولی روشهایی نظیر تولید محتوا برای اینستاگرام وجود دارد که افراد زیادی را با استفاده از این روش ثروتمند کرده !
اگر بیشتر پیج های اینستاگرام سر بزنید متوجه میشوید که آنها به نوعی در حال تولید محتوا هستند یکی در حال تولید محتوای سرگرم کننده و یکی در حال تولید محتوای آموزشی این نشان می دهد که تولید محتوا در اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار می باشد ولی باید اصولی هم نتیجه بخش باشد.
در اینستاگرام روزانه افراد زیادی مشغول تولید محتوا به صورت بلاگری هستند و تعداد زیادی ویدئو و عکس منتشر میشود در زمینههای مختلف فرهنگی و اجتماعی و آموزشی.
نمونه های محتوا و بازاریابی محتوا محور به شما برای درک بهتر کمک میکند که سایت wishpond.com نمونه تولید محتوا را به خوبی معرفی کرده است .
تولید محتوا برای اینستاگرام سبک متفاوتی با تولید محتوا برای سایت دارد چون معمولا محتواهای موجود در اینستاگرام دارای تاریخ مصرف هستند و بعد از مدتی فراموش میشوند به جز موارد خاص مانند پخش زندههایی که با محتوای بسیار خوب برگزار شده است.
منظورم از اینکه فراموش میشوند این نیست که نمیتوان محتوای همیشه سبز در اینستاگرام منتشر کرد بلکه چون رابط و تجربه کاربری اینستاگرام به گونهای طراحی شده که ذهن ما را به سمت تماشای سریع یک محتوا و پیمایش (Scroll) برای دیدن محتوای بعدی هدایت میکند.
شاید کمی درک این موضوع سخت باشد اما یکی از دلایل اینکه توصیه میشود در اینستاگرام زیاد فعالیت نکنیم دقیقا همین است که ذهن ما کم کم بیش از حد تنوع طلب خواهد شد و مشکل بزرگتر کاهش توانایی در تمرکز کامل است.
پس اگر به صفحه برترین پستها در هشتگهای مختلف برویم میتوانیم تشخیص دهیم که پستهایی محبوبتر هستند که جنبه سرگرمی و یا طنز دارند؛ پس باید در اینستاگرام محتوای طنز منتشر کنیم ؟ برای هر کسب و کاری خیر ! اما باید به این توجه داشته باشیم که درصد بسیار کمی در اینستاگرام فعالیت میکنند تا تجربه کسب کنند یا با تمرکز موضوعی را یاد بگیرند.
در اینستاگرام فعالیت میکنیم تا سرگرم شویم ! به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه.
چرا باید برای اینستاگرام تولید محتوا کنیم ؟
پس با این شرایط این سوال پیش میآید که اینستاگرام برای بازاریابی محتوایی مناسب نیست ؟ برای بیشتر کسب و کارها فعالیت در اینستاگرام مفید است و دلیل آن فعالیت بیش از ۴۰ میلیون کاربر فارسی زبان است.
اگر مخاطبان کسب و کار ما در اینستاگرام فعالیت میکنند پس نمیتوان این شبکه اجتماعی را نادیده گرفت خصوصا که در حال حاضر تقریبا میتوان این شبکه اجتماعی را معروفترین شبکه مجازی در ایران دانست پس باید در اینستاگرام تولید محتوا کنیم اما با رعایت اصول حرفهای آن.
در اینستاگرام معمولا محتوای ویدئویی و پستهای تصویری به صورت اسلایدی منتشر میشود که هر کدام یک نوع محتوای خاص است برای نمونه یک صفحه فروش گل و گیاه در اینستاگرام با عکس گرفتن از گلدانها و گلهای زیبا تولید محتوا میکند و در کنار آن محتوای آموزشی مانند اینکه چه خاکی برای چه گلی مناسب است منتشر میکند.
مزایای تولید محتوا در اینستاگرام چیست ؟
- امکان انتشار محتوای مدتدار مانند استوری در اینستاگرام.
- احتمال انتشار پست در بخش کاوش (Explore) که هدف بیشتر تولید کنندگان محتوا در اینستاگرام است.
- امکان جذب مخاطبان از طریق هشتگها.
- به صرفه بودن تبلیغات در اینستاگرام (تبلیغات اصولی).
- شبکه مجازی قدرتمند از نظر میزان فعالیت کاربران برای برند سازی در بلند مدت.
تولید محتوای صفحه محصول برای سایت
در وب سایت فروشگاهی صفحاتی وجود دارند که به عنوان صفحه محصول شناخته میشوند مثلا صفحه خرید دوره بازاریابی محتوایی؛ برای افزایش نرخ تبدیل و بهینه سازی صفحه محصول میتوانیم محتوای کاربردی تولید کرده و در صفحه محصولمان قرار دهیم تا کاربران با مطالعه از کیفیت محصول ما مطمئن شوند.
بازار کار در این زمینه چگونه است ؟
بازار کار تولید محتوا هم رونق بسیار زیادی پیدا کرده است و هرچه سایتها بیشتر میشوند تقاضا برای تولید محتوا هم بیشتر میشود و این گونه است که تا سال های بعد حتی کار تولید محتوا همچنان به رونق سابق خود باقی خواهد ماند چون الگوریتمهای گوگل به محتوا اهمیت بسیار زیادی میدهند.
یک مزیت مناسب تولید محتوا امکان انجام آن به صورت فریلنسری است و عقل به کسانی که سفارش دارند آن را به فریلنسرها و دور کارها می سپارند که فرصت بسیار عالی برای فریلنسرها و مخصوصاً برای دانشجویان است.
نرم افزار فتوشاپ | این نرم افزار از شرکت Adobe در هر رشتهای مورد استفاده قرار میگیرد و به عنوان رفیق قدیمی ما شناخته میشود. |
ورد (Word) | نرم افزار مخصوص تایپ و نوشتن مقالات و تحقیقات و کتاب در کل برای تولید محتوای متنی استفاده میشود. |
کانوا (Canva) | نرم افزار اندروید کانوا که برای ویرایش و طراحی تصاویر استفاده میشود و دارای نسخه رایگان و pro است. |
اینشات (Inshot) | اگر قصد ویرایش و تولید محتوای ویدئویی دارید این نرم افزار اندروید برای گوشی برای شما مفید خواهد بود. |
منابع تولید محتوا رو چطور پیدا کنم ؟
برای نوشتن محتوای کاربر پسند و نیاز به منبع داریم برای اینکه محتوا غنی باشد حالا می خواهم بگویم که این محتوا را از کجا بیاوریم ؟
اولین منبعی که می توانید داشته باشید اطرافیان خودتان هستند مثلاً زمانی که در مورد خودرو محتوا تولید کنید دوستی یا آشنایی را پیدا کنید که در مورد خودرو اطلاعات خوبی داشته باشد از می توانید برای منبع استفاده کنید حتی نامش را هم در انتهای بیاورید
دومین منبع سایت های انگلیسی زبان هستند و به علت گسترده بودن فضای زبان انگلیسی در وب معمولا هر محتوایی در این فضا پیدا میشود که میتوانید از آن محتوا برای استفاده به عنوان منبع کمک بگیرید.
سایت neilpatel روش هایی برای یافتن منبع تولید محتوا معرفی کرده است.
و سومین منبعی که میتوانید از آن استفاده کنید سایت هایی مثل ردیت مدیوم یوتیوب هستند که از اطلاعات بسیار زیادی تشکیل شدند و افراد مختلفی در این فضاها مشغول تولید محتوا هستند از آنها می توانید برای منبع استفاده کنید.
فراموش نکنید که محتوای خود را بومی سازی کنید !
دستمزد تولید محتوا چقدر است ؟
اگر می خواهید وارد شغل تولید محتوا شوید طبیعتاً یکی از مواردی که حتماً به ذهنتان میرسد میزان درآمد و دستمزدی است که شما بابت تولید محتوا دریافت میکنید اما این میزان درآمد آیا مناسب است یا خیر.
مطلب حقوق و دستمزد تولید محتوا را از سایت www.salary.com مطالعه کنید تا با میزان درآمد کارشناس تولید محتوا در جهان آشنا شوید اما در ادامه به سراغ حقوق کارشناس محتوا در ایران میرویم..
تولید محتوا انواع مختلفی دارد یعنی شما می توانید محتوای متنی تولید کنید یا محتوای تصویری و غیره که هر کدام از این انواع دستمزد مختلفی دارند؛ محتوای متنی رایجترین نوع محتوا در بین کسب و کارهای اینترنتی دارای سایت است.
معمولا کسب و کارهای اینترنتی به دنبال جذب کارشناس محتوا برای مقاله نویسی هستند و باید در انتخاب شرکت یا تیمی که قصد ارسال پیشنهاد برای مقاله نویسی دارید دقت کنید چون احتمال پشیمانی در آینده را کاهش دهید.
دستمزد تولید محتوا در ایران : اگر قصد استخدام به صورت کارشناس محتوا و تمام وقت در شرکتی را دارید حقوق شما از ۵ میلیون تومان ماهانه آغاز میشود؛ حقوقهای بالاتر بستگی به مهارتها و تواناییهای شما دارد برای مثال اگر توانایی سئو محتوا حرفهای و بازنشر آن را داشته باشید میتوانید حقوق بیشتری درخواست کنید.
اما به صورت پروژهای هزینه تولید محتوا متنوع است اما در کل معمولا برای یک محتوای ۱۰۰۰ کلمهای عمومی و دارای ۳ تصویر طراحی شده ۸۰ هزار تومان پرداخت میشود یعنی کلمهای ۸۰ تومان.
میتوانید در شروع کار خود هزینه تولید محتوا را کاهش دهید تا مشتریان بیشتری را جذب کنید.
چگونه سفارش تولید محتوا بگیرم ؟
سوالی که الان ممکن است از خود بپرسید این است که چگونه سفارش بگیرم و درآمد کسب کنم ؟ و قرار است به آن پاسخ دهم در ادامه تولید محتوا چیست با من همراه باشید.
سایتهای فریلنسری
مناسب ترین روش برای گرفتن پروژه فعالیت در سایت های فریلنسری ایرانی و خارجی میباشد که روزانه پروژههای زیادی در آن اضافه میشود که شما میتوانید با فرستادن پیشنهاد همکاری به آنها به راحتی و در خانه از تولید محتوا درآمد کسب کنید.
حال که میدانید در اینجا ۳ سایت فریلنسری برتر را معرفی میکنیم.
۱- پونیشا
پونیشا یکی از معروفترین سایتهای پروژهای در ایران است که معمولاً سایتهای مختلف برای سفارش تولید محتوا به آن مراجعه می کنند شما به راحتی می توانید سفارش آنها را دریافت و از آن درآمد کسب کنید.
۲- انجام میدم
سایت انجام میدم سایت بعدی برای گرفتن سفارش و کسب درآمد از تولید محتوا است و ثبت نام و پروژه گرفتن در این سایت کار چندان سختی نیست و پروفایل مناسب و خوب باعث میشود افراد مختلف به شما اعتماد کنند و پروژه خود را به شما بسپارند.
انجام میدن نسبت به بقیه سایتها متفاوت است چون به صورت Market Place طراحی شده و افراد متخصص و دارای مهارت میتوانند یک کاره اضافه کنند و کاربران به انتخاب خود شخص یا شرکتی را برای انجام پروژه انتخاب میکنند.
پس تبلیغ نویسی و ارائه درست رزومه و مهارتهای خود را فراموش نکنید.
۳- فیور
یکی از روشهای کسب درآمد دلاری تولید محتوا برای سایتهای خارجی است که یکی از سایتهایی که در آن پروژه های مختلف دیده می شود سایت است ولی مطمئناً برای ما ایرانیان موانعی هم سر راه است که باید آنها را از سر راهمان برداریم هرچند سخت است ولی غیرممکن نیست.
در نظر داشته باشید که برای گرفتن پروژه تولید محتوا در زبان انگلیسی باید تسلط کافی به این زبان را هم دارا باشید تا در تولید و بهینه سازی محتوا به مشکل بر نخورید و حتما قبل از شروع فعالیت روی یک زبان بین المللی که معمولا انگلیسی است تسلط پیدا کنید.
آیا بازار کار تولید محتوا اشباع شده ؟
خیر به هیچ عنوان ! اگر فقط به این دقت کنید که روزانه چند سایت و کسب و کار اینترنتی در حال راهاندازی هستند و همهی آنها نیازمند تولید و بهینه سازی محتوا هستند و همیشه پروژه و کار برای انجام وجود دارد.
نتیجه گیری
حال که مقاله تولید محتوا چیست را مطالعه کردهاید بهتر است در پایان بدانید که هدف اصلی فقط تولید و بهینه سازی محتوا رتبه گرفتن در گوگل یا ایجاد اعتبار برای سایت یا کسب و کار نیست بلکه هدف اصلی بازاریابی محتوایی و جلب رضایت کاربران است.
تولید محتوا یعنی چه ؟
در قرن ۲۱ که به عنوان عصر اطلاعات شناخته میشود باید محتوا داشته باشید دیده شوید و منظور از تولید محتوا دقیقا ایجاد محتوایی هست که ما را به هدف برساند.
تولید محتوای آموزشی چیست ؟
طبیعتا میدانید که محتوا انواع متنوعی دارد یکی از این انواع محتوای آموزشی است که به مخاطبین کمک میکند تا چیزی را یاد بگیرند.
تولید محتوا چه کاربردی دارد ؟
در بازاریابی محتوایی هر سایتی هر صفحه اینستاگرامی یا هر رسانه دیگری هدفی دارد مانند هدف افزایش فروش و درآمد و محتوا به ما کمک میکند تا به هدف خود برسیم در ضمن سئو دیگر بدون محتوا امکان پذیر نیست.
سئو و محتوا چه ربطی به هم دارند ؟
در حال حاضر برای رشد در سئو و بهینه سازی سایت باید محتوای خوب و کاربر پسند داشته باشید و و الگوریتمهای گوگل به محتوا در سئو بسیار اهمیت میدهند پس سئو و محتوا کاملا مکمل هم هستند و به هم نیاز دارند.