برخلاف باور بسیاری از افراد سئو خارجی فقط ساخت بکلینک نیست ولی بخش بزرگی از آن را تشکیل می دهد !
اگر شما می خواهید به درستی بدانید سئو چیست مطمئناً با مفهومی به نام سئو خارجی آشنا شدید که این بخشی از انجام بهینه سازی سایت است که معمولاً خطراتی را هم به همراه دارد در ادامه به آن می پردازیم
بهینهسازی که به سه بخش تشکیل میشود یعنی سئو تکنیکال , داخلی و خارجی که هرکدام ویژگیهای خاص خودشان را دارا هستند
سئو خارجی چیست ؟
به هر فعالیت برای بهینه سازی سایت که در خارج سایت انجام شود انجام سئو خارجی یا Off-page seo است مانند برندسازی با شبکههای اجتماعی !
خیلی ها فکر می کنند که انجام بهینه سازی در خارج سایت فقط ساخت بک لینک برای سایت است ولی این اصلاً درست نیست
با افزایش سطح رقابت در اینترنت و گوگل انجام صحیح بهینه سازی در خارج سایت از اهمیت بیشتری برخوردار می شود ولی خوب بیشتر افراد بهینهسازی خارجی را در بکلینک میبینند
چرا بهینهسازی خارجی اهمیت دارد ؟
از زمانی که اکثر سایت ها با سئو آشنا شدند و انجام سایت برای هر سایتی تبدیل به یک عنصر مهم شد دیگر بهینه سازی داخلی سایت خصوصاً برای کلمه کلیدی های سخت کافی نبود برای همین لازم است که برای کسب رتبه بهتر از عوامل خارجی هم برای افزایش رنک سایت استفاده کنیم
که این دلیل پررنگ شدن نقش سئو خارجی است !
یکی از مهمترین عوامل بهینه سازی خارجی سایت ساخت بکلینکهای با کیفیت و قوی است که برای رتبه گرفتن در کلمه کلیدیهای سخت ضروری است و بدون آن نمیتوانیم به رتبههای برتر برسیم حتی با رعایت کامل سئو تکنیکال و سئو داخلی !
۵ تکنیک کلیدی Off-page سئو
حالت که از اهمیت این بخش از بین سازی سایت با خبر هستید می خواهیم ۵ تکنیک اصلی و کلیدی را در این جا معرفی کنیم تا به خوبی بتوانید رتبه سایت خود را در نتایج گوگل افزایش دهید که این ۵ تکنیک از عوامل اصلی رتبهبندی گوگل است
۱- ساخت بکلینک
لینک سازی خارجی مسلماً یکی از مهمترین های سه و خارجی را شامل میشود که همیشه ما به آن نیاز داریم خصوصاً برای رتبه گرفتن در کلمات سخت که فقط با تولید محتوا و انجام تکنیکال سئو نمی شود به آن دست پیدا کرد
ولی خوب لینک سازی خارجی مشکلاتی را هم به همراه دارد که باید از همه آنها عبور کنیم تا بتوانیم به سلامت سایت خود را بهینه کنیم و چون گوگل همیشه ما را تحت نظر دارد کار ما سخت خواهد بود تا بتوانیم از جریمه گوگل فرار کنیم
بهتر است در ساخت بکلینک بسیار دقت کنید و از خرید بکلینک انبوه حتما دوری کنید که معمولاً به جای تاثیر مثبت تاثیر منفی روی سایت می گذارد
لینک سازی خارجی معمولاً ای روشها و تکنیکهای متفاوتی است ولی یکی از بهترین و قدرتمند ترین روش های آن خرید رپورتاژ آگهی با کیفیت و قوی است که بسیاری از موانع را پشت سر می گذارد ولی خوب هزینه ای هم برای این کار باید پرداخت کنید
یکی دیگر از روش هایی که توسط خود گوگل توصیه شده تولید محتوای با کیفیت برای کاربران است که خود آنها به محتوای تان لینک می دهند و شما به طور خودکار بک لینک دریافت می کنید که این نوع بکلینکها تحت جریمه گوگل قرار نمیگیرند و ریسکی را هم به دنبال ندارند
روز به روز با پیشرفت گوگل روش های کلاه سیاه برای ساخت بک لینک بسیار خطرناک شده همانطور که عرض کردم همه موارد تحت نظر گوگل هستیم و به سختی می توانیم از جریمه و پنالتی گوگل فرار کنیم
پس بهتر است دور نقض قوانین گوگل (سئو کلاه سیاه) را خط بکشید و فقط در صورتی از آن استفاده کنید که تخصص کاملی در این زمینه داشته باشید وگرنه صدمات جبران ناپذیری خواهید دید
۲- بازاریابی محتوایی
شاید تعجب کرده باشید ولی این یک واقعیت است که همچنان محتواهای با کیفیت و جذاب موجب پیشرفت و بهبود سئو سایت می شود که این بار ها و بار ها ثابت شده که به آن بازاریابی محتوایی هم گفته می شود
با روند پیشرفته فاکتور محتوا در گوگل برای رتبه بندی سایتها ارتباط این دو بیش از پیش محکم شده که حالا بازاریابی محتوایی به یکی از بخش های سئو خارجی تبدیل شده
انجام بازاریابی محتوایی برای بهبود سئو سایت فقط برای گرفتن بک لینک نیست بلکه هر ارتباط خوبی که کاربر از طریق محتواهای ما با سایت ما برقرار کند یک سیگنال مثبت به گوگل ارسال می شود که سایت ما را با اعتبار بیشتری ببیند
همین موضوع کافی است تا در برخی مواقع بدون داشتن حتی یک بکلینک در کلمه کلیدی های سخت رتبه بالایی بگیریم که این قدرت بازاریابی محتوایی است که باز هم همین قدرت از محتوای با کیفیت و جذاب نشأت می گیرد
بدون محتوای کاربر پسند هیچکدام از این روش ها فایده نخواهد داشت !
۳- اینفلوئنسر مارکتینگ
بازاریابی با افراد مشهور و یا سلبریتی ها که در اصل به نام اینفلوئنسر مارکتینگ شناخته می شود توانسته جایگاه بسیار خوبی در بین روش های جذب افراد برای سایت پیدا کند ولی این روش ارتباط محکمی هم با سئو پیدا کرده که در بخش سئو خارجی از آن استفاده می شود
حدود ۴۰٪ از افراد محصولی را خریداری میکنند که از طریق اینفلوئنسرها تبلیغ شده ! (منبع)
شما می توانید با پرداخت هزینه های به افراد مشهور که در شبکه های اجتماعی معروفیت بالایی دارند از آنها تبلیغ دریافت کنید که در صفحههای خودشان تبلیغات شما را می گذارند حالا یا به صورت ویدیویی یا متنی
تکنیک کلیدی اینفلوئنسر مارکتینگ برای سایتهای بزرگ کاربرد بیشتری دارد !
تاثیر این روش بر روی بهینه سازی سایت خیلی بالا نیست ولی به هر حال یکی از روشهاست که از آن استفاده می شود وقتی شما توسط فرد دیگری تبلیغ میشوید و لینک سایت خود را در آن قرار میدهید کاربرانی که به صورت مستقیم به سایت شما هدایت میشوند روی بهبود سئو سایت تاثیر میگذارند
در ضمن هربار که درباره برندی یا سایتی صحبت شود اعتبار آن برند یا سایت نزد گوگل افزایش پیدا میکند که همین منجر به افزایش رنک سایت میشود
ولی این تکنیک کلیدی جایگزینهای بهتری مانند رپورتاژ آگهی دارد !
۴- برندسازی
برند سازی یک تکنیک کلیدی تأثیرگذار و سرنوشت ساز است که تقریباً روی همه موارد سایت تاثیر می گذارد مانند فروش سایت که وقتی برندسازی خوبی انجام داده باشید افراد سایت شما را به خوبی می شناسند و به شما اعتماد دارند و بخش بزرگ مشکلات خرید افراد حل میشود و به راحتی فروش سایت افزایش پیدا می کند
همانطور که Rand Fishkin در رابطه تاثیر برندسازی روی سئو سایت میگوید !
تکنیک کلیدی اینفلوئنسر مارکتینگ را میتوان به عنوان یکی از روشهای برندسازی شناخت ولی خود ساخت جلوهای و دیدگاهی خوب نسبت به برند و لوگو روی سئو سایت تاثیر گذار است هم به صورت مستقیم هم به صورت غیر مستقیم !
۵- فعالیت در انجمنها وگروهها
مکان هایی که افراد سوالات خود را می پرسند مانند گروههای شبکه های اجتماعی و انجمنها یکی از مکانهای بسیار خوب برای بهبود سئو خارج از سایت است که به عنوان یک تکنیک کلیدی دیگر در اینجا به شما معرفی کردهایم که این تکنیک های کلیدی هم می تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم به روی سایت تاثیر گذار باشد
در حالت مستقیم که شما با صحبت در رابطه با سایت تان و لینک دادن به آن به اعتبار سایت خود نزد گوگل می افزایید این یک امتیاز مثبت از طرف گوگل است که به راحتی رتبه های درون SERP (صفحه نتایج گوگل) را جابجا میکند که خود این یکی از روشهای لینکسازی یا ساخت بکلینک است !
در حالت غیرمستقیم با صحبت در رابطه با سایتتان اعتبار سایت بهبود مییابد که سئو خارجی را در این جمله میتوان خلاصه کرد :
سئو خارجی (Off-Page SEO) افزایش توجه به سایت است یا مستقیم یا غیرمستقیم !