ابزار تحقیق کلمه کلیدی یکی از موارد مهمی است که در کمپینهای سئو لازم است آن را مدنظر قرار دهیم برای راهنمایی بهبود بهینه سازی سایت مشاوره سئو برای شما مفید است.
البته ابزارهای زیادی برای تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو مقاله وجود دارد، ولی هرکدام میتواند همراه با کمبودهایی باشد و حتی نتایج و شواهدی که هرکدام ارائه میدهند نیز با یکدیگر تفاوت میکند.
در این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد ابزار تحقیق کلمه کلیدی که پایه و اساس یک استراتژی موفق در سئو و بازاریابی دیجیتال است بیشتر بدانید و با نحوه انتخاب کلمه کلیدی مناسب هم آشنا شوید که در جلسات مشاوره سئو درباره آنها صحبت میکنیم.
اهمیت تحقیق کلمات کلیدی
خب بی شک منتظر هستید تا در مورد ابزارهای تحقیقات کلمه کلیدی بدانید؛ ولی بد نیست ابتدا نگاهی گذرا به مفهوم کلمه کلیدی در سئو و همچنین لزوم یافتن بهترین کلمات کلیدی برای هر کسبوکار، داشته باشیم که در آموزش سئو حائز اهمیت بالاست.
انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو یکی از مهمترین فعالیتهای سئو است که با استفاده از ابزارهای معرفی شده در این مقاله میتوانید سریعتر و بهتر این کلمات را پیدا کنید.
کلمه کلیدی چیست
مهمترین هدف در سئو کسب رتبه در نتایج موتور جستجو برای کلمات و عبارات مرتبط با هر کسبوکاری است. این کلمات و عبارات، همان کلمات و عبارات و یا حتی سؤالاتی هستند که مشتریان و مخاطبان شما در نوار جستجو وارد میکنند. این کلمات و یا عبارات را کلمه کلیدی میگویند. درواقع کلمه کلیدی در سئو فقط یک کلمه نیست و گاهی تا چند کلمه را نیز شامل میشود.
البته عوامل و عناصر بسیار در رتبه گرفتن یک سایت دخیل هستند، اما یک کلمه کلیدی به موتورهای جستجوگر این پیام را میدهد که هر صفحه از سایت در مورد چه موضوعی است و چه نیازی از کاربر را میتواند برطرف کند. وقتی موتورهای جستجو از محتوای صفحات آگاه شوند آنها را در لیستهای خود قرار میدهند و در موقع وارد کردن یک کلمه کلیدی مرتبط توسط کاربر، صفحه با نتایج مرتبط یا نزدیک به قصد کاربر را به نمایش میگذارند.
اهمیت کلمات کلیدی
بیشک تا ندانید که اهمیت کلمات کلیدی در سئو چیست، رغبتی برای تحقیق کلمات کلیدی پیدا نخواهید کرد؛ و در نتیجه ادامه دادن این مقاله از حیث اطلاع از ابزار تحقیق کلمه کلیدی برای شما جذابیتی نخواهد داشت.
در روزهای اولیه بازاریابی دیجیتال، SEO خوب به معنای استفاده بیشازحد از کلمات کلیدی بود – و بسیاری از سایتها در تلاش برای رتبهبندی بالاتر در صفحه نتایج موتور جستجو، محتوای وبسایت خود را با انبوهی از کلمات کلیدی بدون هیچ محتوای مفیدی پر میکردند.
ولی دوره زمانه دیگر عوض شده است! حتی گوگل اعلام کرده است که استفاده بیشازحد از کلمات کلیدی باعث جریمه شدن سایت میشود. پس کلمات کلیدی برای سئو مفید است به شرطی که اصولی و هدفمند باشد؛ و دلیل اهمیت کلمات کلیدی هم برمیگردد به ترافیک هدفمندی که به وبسایت میآورد و از طرفی، کاربران جستجو کننده را به قصد خود که رسیدن به محتوا و یا محصول موردنظر است سریعتر میرساند.
شبکه توزیع محتوا تاثیر مثبت روی سرعت سایت دارد و مقاله cdn چیست میتواند برای شما مفید باشد.
پس میتوان اینگونه گفت که کلمه کلیدی هم برای صاحب یک کسبوکار و هم برای یک مخاطب یک معامله دو سر سود است.
۱- Google Trends
یک ابزار تحقیق کلمه کلیدی، گوگل ترندز است. Google Trends میتواند ابزاری قدرتمند برای بازاریابان دیجیتال باشد.
یک روش عالی برای شناسایی کلمات کلیدی مؤثر استفاده از Google Trends، یکی از بزرگترین مجموعه دادههای جهانی در زمان واقعی است. این میتواند بینشی ازآنچه افراد در حال جستجوی آن هستند و همچنین علاقهمندیها و کنجکاویها و… باشد.
با بیش از 3.5 میلیارد جستجو در Google هر روز، این یک ابزار قدرتمند است که نمیتوانید آن را نادیده بگیرید. به گفته تیم Google Trends، “اکنون میتوانید دادههای دقیقه به دقیقه و در زمان واقعی را در پشت بیش از 100 میلیارد جستجو که هرماه در Google انجام میشود کاوش کنید و بیشتر به موضوعات موردعلاقه خود بپردازید.”
پیدا کردن کیورد گپها برای کاهش رتبه الکسا میتواند مفید باشد.
۲- Google Keyword Planner
آیا میخواهید از Google بازدید بیشتری داشته باشید؟ ابتدا باید تحقیق کلیدواژهها را انجام دهید تا بفهمید مردم واقعاً به دنبال چه چیزی هستند.
بدون انتخاب کلمه کلیدی مناسب انجام سئو بیهوده است مانند این که میخواهید به مشهد بروید اما وارد مسیر تبریز شوید طبیعتا به مشهد نخواهید رسید !
خوشبختانه، Google دارای یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی رایگان است که به شما امکان میدهد این کار را انجام دهید: Google Keyword Planner (قبلاً ابزار Google Keyword Tool).
Google Keyword Planner برای شروع به شما دو گزینه میدهد که عبارتاند از:
_یافتن کلمات کلیدی: ایدههای کلمات کلیدی را دریافت کنید که به شما کمک کند به افراد علاقهمند به محصول یا خدمات خود دسترسی پیدا کنید.
_دریافت حجم جستجو و پیشبینیها: حجم جستجو و سایر معیارهای تاریخی را برای کلمات کلیدی خود مشاهده کنید، همچنین پیشبینیهای مربوط به عملکرد آنها را در آینده ببینید.
هر دو گزینه شما را به Keyword Plan میرسانند، اما آنچه میبینید بسته به انتخاب شما کمی متفاوت خواهد بود. اینها دو ابزار مستقل جداگانه نیستند. بلکه میتوانند همراه باهم در تدوین استراتژی سئو شما بهتر عمل کنند.
۳- KeywordTool.io
ابزار کلمات کلیدی بهترین جایگزین برای برنامهریز کلمات کلیدی Google و سایر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است.
Keyword Tool ابزار تحقیق آنلاین کلمات کلیدی رایگان است که با استفاده از تکمیل خودکار گوگل صدها کلمه کلیدی مربوط به دنباله طولانی را برای هر موضوع تولید میکند.
تکمیل خودکار Google ویژگی مورد استفاده در جستجوی Google است. هدف آن سرعت بخشیدن به جستجوهای انجام شده توسط کاربران در Google است.
عبارات جستجو شده توسط تکمیل خودکار گوگل بر اساس عوامل مختلفی انتخاب میشوند. یکی از آنها این است که کاربران چند بار در گذشته به دنبال عبارت خاصی میگشتند.
Keyword Tool به شما کمک میکند Google Suggest را برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی به کار بگیرید. این پیشنهادات کلمات کلیدی Google را استخراج کرده و آن را از طریق یک رابط قابلدرک برای شما ارائه میدهد.
با استفاده از ابزار Keyword Tool میتوانید از بین 192 دامنه پشتیبانی شده و یکی از 83 زبان یکی از دامنههای Google را که برای تولید پیشنهادات کلمات کلیدی استفاده میشود، انتخاب کنید. نسخه رایگان میتواند تا 750+ کلمه کلیدی در عرض چند ثانیه از تکمیل خودکار Google ایجاد کند.
۴- Moz Keyword Explorer
Moz’s Keyword Explorer بهطور منظمی معیارهای تحقیق کلمات کلیدی را به هم پیوند میدهد و تجزیهوتحلیل پیچیده را آسان میکند، بنابراین میتوانیم زمان کمتری را در صفحه گسترده و زمان بیشتری را برای تولید ترافیک واجد شرایط وب اختصاص دهیم و یافتن بهترین کلمات کلیدی را انجام دهیم.
کافی است برای کشف و اولویتبندی بهترین کلمات کلیدی برای هدف قرار دادن، یک URL یا کلمه کلیدی وارد کنید. این ابزار با بیش از 500 میلیون پیشنهاد کلمه کلیدی میتواند انتخاب خوبی برای کمک به استراتژی سئوی شما باشد.
این ابزار همچنین دارای امکاناتی مانند:
_تجزیهوتحلیل کلمات کلیدی بر اساس حجم جستجو
_ فهرستهای کلمات کلیدی را ایجاد و ذخیره کنید
_دادههای خود را خروجی بگیرید
_ کلمات کلیدی را در قالب سؤال پیدا کنید
_ مرتبسازی بر اساس معیارهای کلمات کلیدی پیشبینیشده
_ جزئیات SERP را با کلمه کلیدی مرور کنید
_سختی کلمه کلیدی را بررسی کنید
_ استراتژی SEO خود را جهانی کنید
_ تجزیهوتحلیل کلمات کلیدی رقابتی را انجام دهید
۵- Keywords Everywhere
شما با استفاده از این ابزار تحقیق کلمه کلیدی میتوانید هرکجا که میروید حجم جستجو (و بیشتر) را دریافت کنید. ازجمله ویژگیهای منحصربهفرد این ابزار این است که احتیاج شما از استفاده از Google Keyword Planner رابرطرف کرده و یک ویژگی منحصربهفرد آن ” People Also Search For”مورد جالب در مورد این ویژگی این است که شما میتوانید کلمات کلیدی را پیدا کنید که مشتری هدف شما هنگامیکه به دنبال چیزی نیستند که میفروشید، آنها را جستجو میکند.
قبل از شروع انجام سئو داخلی و تحقیق کلمات کلیدی از سئو تکنیکال سایت خود اطمینان پیدا کنید !
بهعنوانمثال، وقتی “SEO Tools” را جستجو میکنیم، اصطلاحاتی مانند “Google Keyword Planner SEO” و “” Free SEO analysis “را میبینم.
۶- SEMrush
Semrush یک مجموعه ابزار همه در یک برای بهبود قابلیت مشاهده آنلاین و کشف بینش بازاریابی است. ابزارها و گزارشها در این ابزار میتوانند به بازاریابانی که در خدمات زیر فعالیت میکنند کمک کنند: SEO، PPC، SMM، تحقیقات کلمات کلیدی، تحقیقات رقابتی، روابط عمومی، بازاریابی محتوا، بینش بازاریابی، مدیریت کمپین.
SEMrush کمی متفاوت از سایر ابزارهایی که تاکنون معرفی کردیم عمل میکند.
SEMrush به جای وارد کردن یک کلمه کلیدی seed و دریافت لیست طولانی ایدههای کلمات کلیدی، کلمات کلیدی را به شما نشان میدهد که رقبای شما قبلاً برای آنها رتبهبندی شدهاند.
(اینها معمولاً کلمات کلیدی هستند که یافتن آنها با استفاده از هر ابزار دیگری غیرممکن است)
۷- KWFinder
از دیگر ابزارها در خصوص یافتن کلمات کلیدی KWFinder است. دلیل ایجاد KWFinder ایجاد یک ابزار تحقیق در مورد کلمات کلیدی بود که در آن میتوانید صدها کلمه کلیدی را با دشواری SEO پایین پیدا کنید.
از سال 2014، KWFinder به یکی از محبوبترین ابزارهای بازار معروف شد که بیشتر به دلیل سهولت استفاده، رابط کاربرپسند و دقت در دشواری کلمات کلیدی شناخته میشود.
اگر میخواهید کلمات کلیدی رقیب خود را به دست آورید گزینه “جستجو بر اساس دامنه ” (Search by Domain) بسیار عالی است. اصولاً عبارات جستجو را مشاهده خواهید کرد که بیشترین بازدید وبسایت رقیب شما را به همراه دارد.
بین کلمات کلیدی ارگانیک و پرداختی جابجا شوید !
اصطلاحات ارگانیک کلمات کلیدی هستند که وبسایت آنها را در نتایج جستجوی ارگانیک رتبهبندی میکند. کلمات کلیدی پولی کلماتی هستند که وبسایت در نتایج Google Ads برای آنها نشان میدهد.
دشواری کلمه کلیدی
دشواری کلمه کلیدی تخمین میزند که هنگام بهینهسازی برای کلمه کلیدی رتبهبندی در SERP 1 دشوار باشد. در مقیاس 0 تا 100 نشان دادهشده است.
در KWFinder، حجم دقیق جستجو را پیدا خواهید کرد. بسیاری از آنها با دادههایی که در Google Keyword Planner مشاهده خواهید کرد متفاوت خواهند بود، زیرا ما سعی میکنیم در هر زمان ممکن حجم جستجوی خوشهای (انواع نزدیک) را شناسایی کنیم.
۸- QuestionDB
Reddit یک پلتفرم عظیم است که روزانه میلیونها نفر از آن برای بحث در مورد موضوعاتی که دارند، یافتن پاسخ یا یافتن راهحلهای موردنیاز خود استفاده میکنند. QuestionDB یک پایگاه داده عظیم مبتنی بر سؤالاتی که از Reddit پرسیده شده ایجاد کرده است که ارتباط آن را توسط یک کلمه کلیدی، بر اساس دستهبندی ارزیابی میکند.
۹-Google Ads
Google Ads، هنوز هم منبع بزرگی از ایدههای کلمات کلیدی است. برای استفاده از آن برای جمعآوری ایدههای کلمات کلیدی برای یک وبسایت، بهتر است به حسابی دسترسی داشته باشید که برای Google Ads هزینه میکند. اگر به چنین حسابی دسترسی ندارید، Google میتواند طیف وسیعی از ترافیک کلمات کلیدی را به جای دادههای دقیقتر ارائه دهد.
برای دریافت توصیههایی برای کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود، کافی است “کشف کلمات کلیدی جدید ” (Discover new keywords) را انتخاب کنید و URL وبسایت خود را وارد کنید و Google Ads فهرستی از اصطلاحاتی را که فکر میکنند برای سایت شما مرتبط هستند به شما ارائه میدهد.
۱۰-Side-by-Side SEO Comparison Tool
ابزار مقایسه ساید بای ساید سئو از دیگر ابزار تحقیق کلمه کلیدی است. این ابزار به شما امکان مقایسه URL ها و جمعآوری دادهها درباره استراتژیهای کلمات کلیدی سایتهای دیگر را میدهد. اگر سایت دیگری مرتباً ازنظر اصطلاحاتی که میخواهید رتبهبندی بالایی داشته باشد، میتوانید به سرعت با یک نگاه استراتژیهای کلمات کلیدی درون صفحهای آنها را مشاهده کنید.
آنها از کدام کلمات کلیدی در عناوین استفاده میکنند؟ آنها از کدام عبارات بیشتر استفاده میکنند؟
دادههای تجزیهوتحلیل صفحه (The on-page analysis)، اطلاعات زیادی در مورد نحوه استفاده از کلمات کلیدی را به شما نشان میدهد. چه تعداد کلمه کلیدی در هر صفحه، چه تعداد کلمه کلیدی مرتبط شده (متن لنگر موجود در این صفحات را بررسی کنید)، کلمات کلیدی در عناصر برچسب عنوان و توضیحات متا.
۱۱-Also Asked
Also Asked برای کمک به بازاریابها در درک چگونگی گروهبندی موضوعات سؤالات ایجاد شده است. این سوالات میتوانند به کلمات کلیدی و کلمات کلیدی مرتبط کمک کنند و همچنین به شما راهنمایی میکنند که چه سوالاتی را در محتوا پاسخ دهید.
در اینجا چند سؤال برای پرسش “SEO” آمده است:
_آیا سئو همچنان عمل میکند؟
_چرا سئو اینقدر گران است؟
_آیا میتوانید برای سئو به Google پرداخت کنید؟
اگر در مورد خدمات سئو مینویسید، بررسی همه این سؤالات میتواند به شما کمک کند در کدام عبارات تمرکز کنید و در محتوای خود به چه سؤالاتی پاسخ دهید.
۱۲- Google’s “People Also Ask”
اگر در جستجوی سؤالاتی هستید که مردم میپرسند، Google منبع بسیار خوبی است. اگر با کلمه کلیدی خود سوالی وارد میکنید، اغلب بخشی با عنوان “مردم نیز میپرسند ” نمایش داده میشود. به نظر میرسد به این شکل است:
در اینجا ما برای نمونه عبارت ” effect of ssl on seo ” را درج کردیم. همانطور که در بالا میبینید لیست سؤالاتی که بیشتر در مورد این کلمههای کلیدی و یا عبارات پرسیده میشود درج میشود. در قسمت مقابل هرکدام از این سؤالاتی بخشی مانند فلش پایینرونده وجود دارد که اگر روی ان کلیک کنید، قسمتی از متنی نمایان میشود که بهطور خلاصه به این سؤال پاسخ داده است و همچنین آدرس سایتی که این مطلب را درج کرده است نیز در پایین آن مشخص میشود.
انواع کلمات کلیدی
بعد از اینکه با ابزار تحقیق کلمه کلیدی آشنا شدید کلمات کلیدی اولین قدم برای یک SEO موفقیتآمیز هستند؛ و وقتی SEO خود را میخکوب کردید، آنوقت است که بازدیدهای ارگانیک شما شروع به نمایش میکند. بازدید بیشتر، مشتریان بالقوه بیشتر، تبدیل بیشتر، سود بیشتر که در بازاریابی محتوایی بسیار این موضوع کلیدیست.
برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب دانستن انواع آن ضروری است !
مسئله این است که بحثهای زیادی درباره کلمات کلیدی در سئو وجود دارد؛ اما چگونه میتوانیم بفهمیم هنگام تحقیق در مورد کلمات کلیدی چه نوع کلمات کلیدی را انتخاب میکنیم؟
از کدام نوع کلمات کلیدی استفاده کنیم تا واقعاً تلاش خود را درزمینهٔ سئو بیشتر کنیم؟
شما باید از کلمات کلیدی مختلفی برای سئو استفاده کنید تا مخاطبان مختلف را در هر مرحله از قیف هدف قرار دهید. بهاینترتیب میتوانید به طیف گستردهتری از افراد برسید و شانس خود را برای تأمین امنیت مشتری افزایش دهید.
قبل از رفتن به آنجا، آیا میدانید تعداد کلمات کلیدی چند نوع است؟
اجازه دهید 8 نوع کلمه کلیدی در سئو را که باید بدانید به شما معرفی کنم. شروع از موارد رایجتر مانند کلمات کلیدی دمکوتاه و دم بلند تا فنیتر مانند کلمات کلیدی LSI.
۱- کلمه کلیدی کوتاه دم
همانطور که از نام آن پیداست، کلمات کلیدی short-tail، کلمات کلیدی کوتاه هستند که از سه کلمه یا کمتر تشکیلشدهاند. گاهی اوقات آنها را کلمه کلیدی head نیز مینامند.
کلمات کلیدی کوتاه، حجم زیادی از جستجو را دارند اما بسیار رقابتی نیز هستند. سئوکاران در اولین مرحله تحقیق درباره موارد هستند، از کلمات کلیدی کوتاه دم استفاده میکنند. به همین دلیل تعیین دقیق هدف جستجوی کلمات کلیدی کوتاه دم بسیار دشوار است. آنها تمایل دارند که در کنار مکان باشند. کلمات کلیدی کوتاه، به دلیل مشکل در تطبیق قصد جستجوگر، خوب تبدیل نمیشوند.
۲- کلمه کلیدی دم دراز
کلمات کلیدی دم بلند از بیش از 3 کلمه تشکیلشده است. همچنین معمولاً بسیار خاصتر از کلمات کلیدی دمکوتاه هستند. آنها در مقایسه با کلمه کلیدی short-tail حجم جستجو بسیار کمتری دارند؛ اما آنها با رقابت بسیار کمتری آن را جبران میکنند. مهمترین نکتهای که باید با یک کلمه کلیدی دم بلند بدانید این است که میتوانید بهراحتی هدف جستجو را مشخص کنید.
بیایید به یک مثال نگاه کنیم، “گوشی سامسونگ گلکسی A31”.
این قطعاً به این معنی است که جستجوگر به دنبال وبسایتهایی است که این گوشی را میفروشند؛ بنابراین اگر میخواهید آنها را هدف قرار دهید، میدانید که باید قیمت، ویژگیها و… را در وبسایت داشته باشید. هنگامیکه کاربران با این کلمات کلیدی طولانی و دقیق جستجو میکنند، آنها معمولاً آماده خرید هستند!
۳- کلمه کلیدی تازه کوتاه دم
وقتی به کلمات کلیدی تازه فکر میکنید، باید به چیزی فکر کنید که اخیراً تبلیغشده است. این کلمات کلیدی ارگانیک تر هستند و بهصورت انفجاری ترافیک شدیدی ایجاد میکنند ولی بهشدت هم سقوط میکنند.
نکتهای که در مورد کلمات کلیدی جدید وجود دارد این است که شما میتوانید با جدیدترین اخبار درگیر شوید و مخاطبان جدید خود را جذب کنید و از مخاطبان قدیمی و موجود خود جدا شوید.
۴- کلمه کلیدی همیشهسبز
کلمات کلیدی همیشهسبز آنهایی هستند که همیشه مرتبط هستند. میزان جستجو ممکن است اکنون و در آینده تغییر کند اما تغییرات زیادی ایجاد نخواهد شد.
با استفاده از ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی که معرفی کردهایم یافتن این کلمات میتواند انجام میشود !
نکته این است که، شما میتوانید مطمئن باشید از لحظهای که چیزی را با تمرکز بر روی کلمه کلیدی همیشهسبز منتشر میکنید تا دو سال بعد، هنوز کاربرانی هستند که آن را جستجو میکنند و میخواهند در مورد آن بخوانند.
بنابراین برای مقالاتی که روی کلمات کلیدی همیشهسبز تمرکز دارند، باید اطمینان حاصل کنید که میتواند با ظرافت پیر شود یا بهتر از آن، شاید سالی یک بار آن را به روز نگه دارید تا از اهمیت برخوردار باشد.
ممکن است دیدگاهها انفجاری نباشد، اما سازگار خواهد بود. با افزایش زمان دو برابر، با اینیک محتوا تعداد قابلتوجهی بازدید خواهید داشت.
محتوای متمرکز بر کلمات کلیدی همیشهسبز آموزنده و آموزشی است. این را به خاطر بسپارید، اگر یک مقاله آموزنده زیبا دارید، میتواند به نکات معتبر شما بیفزاید.
هرچه محتوای آموزشی بیشتری ارائه دهید، معتبرتر میشوید؛ که به معنای موقعیت بالاتر در SERP است. قرار گرفتن در معرض دید بیشتر، بازدید بیشتر و خوانندگان وفادارتر
۵- کلمه کلیدی تعریف محصول
اینها کلمات کلیدی هستند که محصول شما را توضیح داده و توصیف میکنند.
این فقط یک ابزار کلمه کلیدی نیست، بلکه یک ابزار تحقیق و برنامهریزی کلمات کلیدی LSI است. جستجوگرانی که به دنبال کلمه کلیدی تعریف محصول هستند، به دنبال چیز بسیار خاصی هستند؛ و شما میتوانید دقیقاً همان چیزی باشید که آنها میخواهند.
وقتی جستجوگران به دنبال تعیین کلمه کلیدی محصول میگردند، در مرحله اولیه خرید هستند. تمام آنچه آنها نیاز دارند کمی اطلاعات بیشتر برای کلیک کردن روی آن دکمه پرداخت است.
بنابراین وقتی کلمه کلیدی تعریف محصول را هدف قرار میدهید، به یاد داشته باشید که تا حد ممکن جزئیات بیشتری داشته باشید.
بهترین راه برای به دست آوردن کلمات کلیدی هدفگیری محصول بسیار ساده است، فقط به لیست محصولات خود نگاه کنید، سپس برای هر یک از آنها شرح مفصلی ایجاد کنید.
۶- کلمه کلیدی تعریف مشتری
شما شخصیت هدفمند خود را دارید؟ اگر این کار را نمیکنید، یک نمایه خیالی برای مخاطبان هدف خود ایجاد کنید.
ساده است. آیا آنها بیشتر مرد هستند یا زن؟ آنها چندساله هستند؟ آنها اهل کجا هستند؟ شغل آنها چیست؟
هرچه جزئیات بیشتری داشته باشید، میتوانید از اطلاعات بیشتری به نفع خود استفاده کنید.
محصولات متناسب با یک مشتری نادر است؛ بنابراین بهطور واضح مخاطب هدف خود را مخاطب قرار دهید، روی نقطه درد آنها تمرکز کنید زیرا یک کلمه کلیدی تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد.
در این مقاله با نرم افزار تولید محتوا آشنا شوید !
همچنین، استفاده از توصیفات مشتریهای قبلی را در نظر بگیرید تا روایتی درباره سود محصول شما برای آنها بسازید. این امر به ایجاد اعتبار بهتر و آشنایی بیشتر با خوانندگانی که نمایههای مشابه دارند، کمک میکند.
۷- کلمه کلیدی هدفگذاری جغرافیایی
با استفاده از یک کلمه کلیدی باهدف قرار دادن جغرافیایی میتوانید یک محله، شهر، ایالت یا حتی یک کشور خاص را هدف قرار دهید.
این امر بهویژه برای مشاغل محلی کوچکتر که میخواهید بیشترین مشتریان محلی خود جذب کنید، بسیار مفید است.
چگونه میتوانم کلمات کلیدی هدفیابی جغرافیایی خود را به دست آورم؟ خوب، این درواقع آسانترین کلمه کلیدی برای به دست آوردن است. منطقهای که تجارت شما در آن است کلمات کلیدی هدفگذاری جغرافیایی شما است، دقیقاً همین.
ممکن است از قبل آدرس خود را در نوار کناری نمایش داده باشید، اما درج آن در خود محتوا میتواند تفاوت زیادی ایجاد کند. کلمات کلیدی هدفگذاری جغرافیایی برای مشاغل محلی که میخواهند SEO محلی خود را ایجاد کنند بسیار مهم است.
۸- کلمات کلیدی LSI
LSI (Latent Semantic Indexing) کلمات کلیدی موضوعی هستند که ارتباط نزدیک با کلمه کلیدی اصلی شما دارند.
بیایید به این روش نگاه کنیم، کلمه کلیدی اصلی شما لیمو است، کلمات کلیدی LSI آن میتواند چای لیمو، لیمو ارگانیک، رژیم لیمو و غیره باشد.
ابزار LsiGraph یکی از بهترین ابزارها برای یافتن کلمات Lsi است !
برای دریافت یک کلمه کلیدی LSI، ابتدا باید در مورد کلمه کلیدی اصلی تصمیم بگیرید. کلمات کلیدی LSI مفید هستند که میتوانید موضوعاتی متناسب با یک موضوع گسترده ایجاد کنید و همه شاخههای کوچکتر را بر اساس یک کلمه کلیدی ریشه هدف قرار دهید.
بهعبارتدیگر، محتوای شما برای کلمات کلیدی مختلفی که کاربران جستجو میکنند نشان داده میشود. این کلمه کلیدی بهطور شگفتانگیزی برای ایجاد مطالب یا پستهای وبلاگ کار خواهد کرد.
ابزار تحقیق کلمه کلیدی LSI برای دستیابی به آن کمی مشکل است. میتوانید به قسمت جستجوی پیشنهادی در صفحه نتیجه جستجو نگاه کنید تا درکی از کلمات کلیدی موتور جستجو با جستجوی انجامشده جستجو کنید.
LSIGraph، یکی دیگر از ابزارهای عالی است که بهطور خودکار فهرستی از کلمات کلیدی LSI همراه با حجم جستجو و رقابت آنها را در اختیار شما قرار میدهد. فقط کلمه کلیدی اصلی خود را وارد کنید.
جمعبندی و نتیجهگیری
در این مقاله در مورد کلمات کلیدی، اهمیت آن و انواع کلمات کلیدی مطالبی را عنوان کردیم. کلمات کلیدی پایه و اساس کمپینهای و استراتژیهای سئو هستند و لازم است در مورد آنوقت و احیاناً هزینه لازم را به عمل بیاورید تا بتوانید کلمات متناسب با مشتریان و کسبوکار خود را هدف قرار دهید.
ابزارهای جستجوی کلمات کلیدی را به صورت بهینه استفاده کنید !
یکی از مهمترین فاکتورهای رتبهبندی صفحات سایتها بر اساس کلمات کلیدی است که اگر درست انتخاب شود برای کسبوکارها از طلا هم میتواند باارزشتر قلمداد شود.