شرکت گوگل که بهترین موتور جستجوی حال حاضر جهان است ابزارهای قدرتمندی در اختیار کاربران خود قرار داده است که یکی از ابزارهای کاربردی آن گوگل ترندز است که در این مقاله دربارهی اینکه گوگل ترندز چیست صحبت میکنیم همچنین در ادامه مقاله با آموزش کار با گوگل ترندز میتوانید کلمه کلیدی های محبوب را پیدا کنید.
برای هر بازاریابی که قصد افزایش مشتری و فروش یک کسب و کار را دارد باید بداند که بازار به چه سمتی میرود یعنی افراد حاضر در یک بازار علاقه به چه چیزی دارند.
در دنیای دیجیتال مارکتینگ هم نیاز به فهمیدن علاقههای کاربران داریم و همچنین بفهمیم که الان چه موضوعی داغتر از بقیه است با استفاده از ابزار گوگل ترندز میتوان در تحقیق کلمه کلیدی بهتر عمل کنیم و کلمات کلیدی محبوبتر و پر جستجوتر را پیدا کنیم و در برنامه سئو و بهینه سازی خود قرار دهیم.
اهمیت گوگل ترندز چیست ؟
همانطور که توضیح دادم برای انتخاب کلمه کلیدی درست برای سئو سایت باید کلمات کلیدی را با هم مقایسه کنیم و متوجه بشویم که کلمه کلیدی بهتر کدام است و این ابزار قدرتمند گوگل ترندز است که به ما در راه تحقیق کلمه کلیدی برای سئو داخلی کمک میکند که بعد از آن میتواند برای انجام سئو خارجی اقدام کنید همچین برای شروع ساخت بک لینک.
بسیار خوب میشود که ما به عنوان صاحب یک کسب و کار حال چه کسب و کار اینترنتی چه کسب و کار محلی و فیزیکی تشخیص دهیم که کاربران اکثرا به سمت چه موضعی گرایش دارند تا بتوانیم طبق خواسته افراد عمل کنیم و با ارائه محصولات کاربردی تر و بهتر فروش خود را افزایش دهیم.
نکته تبلیغ نویسی با استفاده از گوگل ترندز : همچنین در تبلیغ نویسی برای سایت زمانی که شما میخواهید از مزیتهای محصول یا خدمت خود بگویید با استفاده از ابزار گوگل ترندز مزیتهایی که کاربران سایت شما به دنبال آن هستند را پیدا کنید و به صفحه محصول خود اضافه کنید اگر نمیدانید صفحه فرود چیست به طور خلاصه بگویم صفحه فروید یا لندینگ پیج اولین صفحه ای است که کاربران در سایت شما میبینند.
اما کاربرد گوگل ترندز تنها برای تحقیق کلمات کلیدی مفید نیست بلکه برای تدوین استراتژی کسب و کار و همچنین تحقیقات مربوط به جامعه شناسی گوگل ترند میتواند مفید باشد پس باید درک کنیم که گوگل ترندز چیست اگر نمیدانید چگونه با آن کار کنیم نگران نباشید چون در ادامه آموزش لازم را خواهید دید.
برای مثال میخواهیم تحقیق کنیم تا متوجه بشویم که آیا سئو محبوبتر است یا تبلیغات تلویزیونی ! برای اینکار وارد ابزار Google Trends میشویم آدرس ابزار : https://trends.google.com/
در تصویر بالا مشاهده میکنید که دو عبارت کلیدی سئو و تبلیغات تلویزیونی با هم مقایسه شدهاند و جزئیات و روند جستجوی این دو عبارت به ما نمایش داده شده که واضح است سئو بیشتر از تبلیغات تلویزیونی در موتور جستجوی گوگل جستجو شده است اما آماری گوگل ترندز به ما میدهد آمار دقیق جستجو نیست.
برای تولید محتوا نیاز به تحقیق کلمات کلیدی داریم تا بتوانیم مشکلات و سوالهای رایج کاربران سایتمان را پیدا کنیم و با رعایت اصول تولید محتوا محتوایی مناسب برای کاربرانمان تولید کنیم.
مانند همین مقاله گوگل ترندز چیست ؟ که بعد از بررسی میزان جستجو و روند گرایش شما عزیزان به این کلمه کلیدی سعی کردم تا مقالهای کامل و جامع برای توضیح گوگل ترندز چیست تولید و در سایت منتشر کنم امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.
جالب است بدانید که امکان استفادههای جذاب دیگری هم دارد مانند اینکه شما میزان محبوبیت بازیگران یا بازیکنان فوتبال را پیدا کنید همچنین میتوانید در کل کلهای فوتبالی با نشان دادن محبوبیت بیشتر نام تیم فوتبال مورد علاقه شما در کل کل فوتبالی پیروز شوید البته سعی کنید که در استفاده از این تکنیک زیاده روی نکنید که موجب از دست رفتن لپ تاپ یا کامپیوترتان میشود.
آمار جستجوی کلمه کلیدی
کلمه کلیدی برای بهینه سازی سایت نقش مهمی ایفا میکند که میتوان با مثال راه تشبیه کرد که شما اگر راهی را اشتباه بروید باید کل مسیر رفته را برگردید و دوباره با انتخاب راه درست در مسیر درست حرکت کنید که همین موضوع در کلمه کلیدی نیز وجود دارد.
در تحقیق برای انتخاب درست کلمه کلیدی نیاز به ابزار تحقیق کلمه کلیدی داریم تا به ما آمار و اطلاعات هر کلمه را نمایش دهد تا بتوانیم از بین آنها انتخاب کنیم.
ابزار Keyword Planner که یکی از ابزارهای معرفی شده توسط خود گوگل است قابلیت بررسی عبارتهای جستجو شده توسط مردم را دارد و با استفاده از آن میتوانیم میزان جستجوی ماهانه کلمه کلیدی خود را پیدا کنیم.
ابزارهایی مانند lsigraph و semrush برای پیدا کردن عبارت کلیدی صحیح به ما کمک میکنند و آمار جستجو را به ما نمایش میدهند اما گوگل ترندز درصدی برای مقایسه گرایشها به ما نشان میدهد تا بتوانیم تشخیص دهیم گرایش در زمینههای مختلف به سمت چیست.
برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی و فروش محصولات خود بهتر است مقاله هاست چیست و cdn چیست را مطالعه کنید تا با موارد اولیه در طراحی و راه اندازی سایت آشنا شوید.
این درصد با وارد کردن عبارتهای مختلف تغییر میکند و صرفا میتوان برای مقایسه استفاده کرد نه برای پیدا کردن تعداد جستجوی ماهانه یک کلمه کلیدی.
گوگل ترندز به طور خلاصه امکان مقایسه و مشاهده روند گرایش یک عبارت جستجو یا عنوان را در بازه زمانی مشخص و دسته بندی سایت مشخص و موتور جستجو فراهم میکند برای مثال شما میتوانید مشاهده کنید که عبارت خرید پیراهن را در بازه زمانی ۱ سال گذشته در تمام دسته بندی ها و موتور جستجوی تصاویر بررسی کنید.
همچین قابلیت دیگر گوگل ترندز امکان جستجو بر اساس منطقه خاص است که در ادامه به طور کامل در مورد آن توضیح خواهم داد.
برای یافتن تعداد جستجوی ماهانه از ابزارهایی که معرفی شد استفاده کنید.
آموزش کار با گوگل ترندز
امکانات جالب این ابزار موجب محبوبش شده است امکاناتی که دست ما را برای تحقیق بازتر میگذارد که در ادامه به معرفی هر کدام از این امکانات و تنظیمات میپردازیم تا بتوانید تحقیق خود را هرچه دقیقتر و بهتر انجام دهید.
مکان جستجو : برای مقایسه دو عبارت یا یافتن گرایش یک موضوع در بازههای زمانی مختلف انتخاب مکان جستجو نیز مهم است که شما چه کشوری یا چه استانی را برای تحقیق انتخاب میکنید.
برای ما ایرانیان گزینه مناسب طبیعتا ایران است اما اگر سایتی بین المللی دارید یا میخواهید موضوعی را در مکانهای دیگر بررسی کنید میتوانید از این قسمت مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید تا ابزار گوگل ترندز بهترین آمار اختصاصی آن منطقه را به شما نمایش دهد.
گوگل ترندز برای IPهای ایران به صورت خودکار مکان را روی ایران قرار میدهد که با بروز رسانیهای جدید این ابزار این امکان اضافه شده است و قبلا این امکان وجود نداشت و باید به صورت دستی مکان را انتخاب کنیم.
گوگل ترندز آمار گرایش یک عبارت جستجو یا عنوان را به تفکیک استانها نیز مقایسه میکند و به ما نشان میدهد که برای سئو محلی بسیار قابلیت جالب و خوبی است که بتوانید بفهمید که در یک استان خاص کدام عبارت محبوبتر است.
اما از نظر تفکیک بین شهرهای ایران هنوز گوگل ترندز قوی نیست و سه شهر مشهد و تهران و اصفهان را فعلا اضافه کرده است ولی برای تفکیک کلمات کلیدی بین استانها قوی است.
برای مثال طبق آمار گوگل ترندز استان خراسان رضوی در ایران بیشتر از تمام استانهای دیگر عبارت تبلیغات تلویزیونی را جستجو میکنند و استان تهران در رتبه دوم قرار دارد.
طبیعتا استانهای پرجمعیت ایران درصد بیشتری را به خود اختصاص میدهند.
بازه زمانی : گوگل ترندز عبارتهای جستجو را میتواند بر اساس بازه زمانی به شما نشان دهد یعنی شما با انتخاب یک زمان مشخص میتوانید میزان گرایش عبارت جستجو و کلمه کلیدی را ببینید.
گوگل ترندز بازه زمانی از سال ۲۰۰۴ تا کنون را نیز برای انتخاب قرار داده است که عبارتی را از سال ۲۰۰۴ تا کنون بررسی میکند و روند گرایش را به ما نمایش میدهد برای نمونه من عبارت روزنامه را وارد کردم تا آمار عبارت روزنامه را از سال ۲۰۰۴ تا کنون به من نمایش دهد.
همانطور که در عبارت جستجو روزنامه را در گوگل ترندز مشاهده میکنید میتوان متوجه شد که عبارت روزنامه در سال ۱۳۸۵ شمسی در بالاترین میزان جستجو قرار داشته است و طی مرور زمان از حدود سال ۱۳۸۹ شمسی تا کنون در حال افت بوده که دلیل آن هم وجود اینترنت و گوشی همراه است.
بازه زمانیهای کوتاه نیز وجود دارند مانند ۱۲ ساعت گذشته و ۱ سال گذشته که میتوانید هر کدام از آنها را برای جستجوی خود انتخاب کنید اما دقت کنید که ما برای پیش بینی آینده هم از همین آمار گذشته استفاده میکنیم و آینده را حدس میزنیم تا کسب و کارمان را رشد دهیم.
همانطور که در بازار سرمایه و بورس با استفاده از آمار گذشته روند نزولی یا صعودی بودن یک سهم را تشخیص میدهند و طبیعتا کسی پیروز میشود که بتواند بهتر تشخیص دهد و در زمان درست خرید و فروش کند.
در بازههای زمانی گذشته دقت کنید چون ممکن است دارای مشکلاتی باشد به هر حال گوگل نمیتواند آماری بدهد که صد در صد مطمئن باشیم این آمار درست است پس بهتر است کامل به این ابزار و هیچ ابزار دیگری تکیه نکنید و منطقی فکر کنید.
دسته : امکان بعدی دسته سایت است که میتوانید انتخاب کنید که عبارت مورد نظر در دستههای مختلف سایتها چقدر جستجو شده است و چه میزان گرایشی دارد البته در زبان فارسی به نظر نمیآید که این ابزار بتواند دقیق عمل کند پس بهتر است روی این قابلیت فعلا حساب نکنید.
موتور جستجو : در قسمت بعدی از قابلیتهای گوگل ترندز به سرغ انتخاب موتور جستجو میرویم که میتوانیم انتخاب کنیم که عبارت جستجو مورد نظر ما را در کدام موتور جستجو تحلیل کند.
به طور پیش فرض ابزار گوگل ترندز روی جستجوی وب تنظیم شده است تا عبارت جستجوی وارد شده را در خود موتور جستجوی گوگل و قسمت جستجوی همگانی تحلیل و بررسی کند.
اما امکان جستجوی تصاویر و جستجوی یوتیوب را نیز دارد !
چگونه از Google Trends استفاده کنیم ؟
طبیعتا هر ابزاری روشهای استفاده خاص خود را دارد و هدفی هر کاربر برای استفاده از یک ابزار میتواند متفاوت باشد مانند ابزار گوگل ترندز که در ادامه ۵ نکته کلیدی در استفاده از این ابزار قدرتمند را بررسی خواهیم کرد اما قبل از آن باید روش کار با آن را آموزش ببینید.
ابزارهای سئو و تحقیق کلمات کلیدی معمولا نیاز به ثبت نام و پرداخت حق اشتراک دارند اما ابزار گوگل ترندز کاملا رایگان است و شما با داشتن یک حساب گوگل یا ایمیل میتواند از این ابزار تحلیل گرایش استفاده کنید همچنین این ابزار برای ایرانیان بسته نیست و به صورت آزاد میتوانید از آن استفاده کنید.
این ابزار رایگان که توسط گوگل معرفی شده است قابلیتهای متنوع و جالبی دارد که به هر کدام از آنها اشاره کردم در نهایت برای انتخاب کلمه کلیدی درست بعد از استفاده از ابزار گوگل ترندز از ابزارهای دیگر برای تحقیق استفاده کنید مانند ابزار semrush.
ابتدا باید وارد سایت trends.google.com شوید که با صفحهای مشابه تصویر پایین روبرو میشوید که این صفحه اصلی ابزار Google Trends است.
در همان ابتدای صفحه اصلی ابزار قسمتی وجود دارد تا عبارت مد نظر خود را برای بررسی وارد کنید برای مثال کلمه کلیدی اینستاگرام را وارد میکنیم.
به محض جستجوی این کلمه کلیدی در قسمت مورد نظر آمار و گرایش مربوط به این عبارت به ما نمایش داده میشود و همانطور که توضیح دادم میتوانید آمار را بر اساس زمان و مکان و نوع جستجو تغییر دهید.
در ادامه صفحه قسمت مربوط به استانهای ایران وجود دارد که میزان گرایش کلمه کلیدی اینستاگرام در استانهای مختلف ایران نمایش داده شده است.
بعد از قسمت کاوش بر اساس استانها و ناحیهها به قسمت موضوعها و عبارتهای مرتبط میرسیم که میتوانید مشاهده کنید چه کلمات کلیدی مربوط به عبارت وارد شده محبوبیت بیشتری دارند.
در این قسمت شما میتوانید برای تولید محتوا به اطلاعات بسیار خوبی دست پیدا کنید اگر میدانید کلمه کلیدی LSi چیست بهتر است بدانید که با استفاده این قسمت و مطالعه کلمات کلیدی مربوط به کلمه کلیدی اصلی صفحه هدف شما سئو محتوای شما بهتر میشود و هر چه مفهوم صفحه خود را بهتر به گوگل بفهمانید سئو سایت شما رشد میکند.
الان میخواهم دو کلمه اینستاگرام و تلگرام را با هم مقایسه کنم تا با بخش مقایسه گوگل ترندز نیز آشنا شوید برای افزودن تعداد بیشتری عبارت برای مقایسه روی دکمهی + در کنار عبارت افزودن مقایسه کلیک کنید تا بتوانید عبارت جدیدی برای تحلیل اضافه کنید.
تصویر بالا نشان دهنده گرایش دو کلمه کلیدی اینستاگرام و تلگرام در بازه زمانی مشخص است با این کار میتوانیم آینده و گذشته این دو شبکه اجتماعی را با هم مقایسه کنیم و حدس هایی برای بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار اینترنتی خودمان بزنیم.
آموزش کار با گوگل ترندز را مطالعه کردید الان به سراغ ۵ نکته کلیدی در استفاده از گوگل ترندز میرویم که به کسب و کار اینترنتی ما کمک میکند تا بهتر رشد کند.
۵ نکته کلیدی برای رشد کسب و کار اینترنتی با گوگل ترندز
متوجه شدید که این ابزار قدرتمند از شرکت گوگل قابلیتهای جالب و کاربردی دارد که به ما کمک میکند تا فروشگاه آنلاین یا هر کسب و کاری را که داریم را رشد بدهیم اما چگونه گوگل ترندز باعث رشد سایت و کسب و کار اینترنتی ما میشود ؟
این ۵ نکته تنها برای رشد کسب و کار اینترنتی نیست بلکه میتوانید از آن برای زمینههای دیگر استفاده کنید که نکته اول مخصوص سئو سایت است که سئوکاران حرفهای ارزش ابزار گوگل ترندز را به خوبی میدانند برای همین زمانی که رقبا در حال درجا زدن هستند سئوکاران حرفهای با پیدا کردن موضوعاتی که در آینده بیشتر مطرح می شود کسب و کار خود را با رشد چشمگیر مواجه میکنند.
۱- کلمه کلیدیهای رو به افت را در اولویت پایینتر قرار دهید
برای انجام سئو داخلی سایت مرحله تحقیق کلمات کلیدی بسیار مهم است و همانطور که در بالاتر توضیح دادم مانند راه و مقصد و اگر راه را به اشتباه بروید شاید دیگر امکان بازگشت وجود نداشته باشد یا دیگر بازگشت به ابتدای مسیر و شروع دوباره به صرفه نباشد.
برای جلوگیری از این مشکل یکی از اقداماتی که باید انجام دهید این است که برای برنامههای بازاریابی و سئو بلند مدت خود کلمه کلیدیهای رو به افت را انتخاب نکنید و یا در اولویت پایینتری قرار دهید.
در مقابل باید با استفاده از این ابزار گرایشهای رو به رشد را پیدا کنید که به کسب و کار اینترنتی شما مربوط میشوند و با انتخب کلمه کلیدی درست بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت سایت خود بفرستید.
در انجام سئو داخلی بعد از انتخاب کلمه کلیدی باید محتوایی تولید کنید که کاربر پسند باشد و کاربران را به سوی سایت شما بکشاند تا بتوانید بازدید سایت خود را افزایش دهید که طبیعتا با افزایش ترافیک سایت شما فروش نیز با رعایت اصول فروش اینترنتی افزایش پیدا میکند.
۲- یافتن ایدههای پولساز
با استفاده از این ابزار میتوانید ایدههایی را پیدا کنید که بقیه از آن بیخبرند برای مثال کلمات کلیدی را پیدا کنید که تازه شروع به رشد کردهاند اما روند گرایش به سمت این کلمه کلیدی به گونهای بوده است که نشان میدهد بزودی محبوب و پرجستجو خواهد شد.
برای مثال اگر مدیر یک سایت فروشگاه گوشی همراه و لوازم جانبی آن هستید با استفاده از ابزار گوگل ترندز میتوانید روند رشد و افت برندهای سازنده گوشی همراه را دنبال کنید و روی برندی کار کنید که بزودی بیشترین میزان محبوبیت را در ایران خواهد داشت و گرایش مردم به سمت آن خواهد رفت.
۳- انتخاب برند صحیح برای سرمایه گذاری
سرمایه گذاری در استارتاپها و کسب و کارهای نوپا به صورتی که درست انتخاب کنید که روی چه کسب و کاری سرمایه گذاری کنید میتوانید سود زیادی را بدست آورید همچنین به افراد فعال در کسب و کاری که شما در آن سرمایه گذاری کردهاید کمک بزرگی خواهد بود.
با جستجو کردن نام برندها و یا حتی زمینه فعالیت آنها در گوگل ترندز به روند گرایش مردم در بازههای زمانی مختلف دست پیدا میکنید و با انتخاب درست یک کسب و کار سرمایه خود را بهتر مدیریت خواهید کرد.
یک سرمایه گذاری اشتباه ممکن است سرمایه شما را بر باد دهد پس دقت کنید و صرفا به ابزار گوگل ترندز اکتفا نکنید اما برای درک بسیاری از مسائل میتوانید از این ابزار استفاده کنید چون بسیار قدرتمند و مناسب است.
۴- تمرکز روی محصول یا خدمت بهتر
اگر سایتی دارید که در آن محصول یا خدمتی را میفروشید و تنوع محصولات و خدمات شما بالاست با ابزار گوگل ترندز دسته بندیها و محصولات سایت خود را مقایسه کنید تا متوجه بشوید که کدام محصول یا خدمت شما در صورتی که به صفحه اول گوگل برسد میتواند برای شما سود بیشتری داشته باشد.
۵- فارسی یا انگلیسی بودن کلمه کلیدی
در زبان رایج فارسی متاسفانه از عباراتی استفاده میکنیم که ریشه در زبان مادری ما ندارد و این در جستجوهایی که در موتور جستجوی گوگل میشود نیز قابل مشاهده است اما برای رشد سایتمان باید دقت کنیم و ببینیم عبارتی که مد نظر ما است با چه لحن یا زبانی جستجو میشود.
برای مثال من کلمه کلیدی دیجیتال مارکتینگ را در ابزار گوگل ترندز جستجو کردم و با عبارت بازاریابی دیجیتال مقایسه کردم تا بتوانم تشخیص دهم که کدام عبارت بیشتر جستجو میشود و در صورتی که درصد جستجوی یکی از آن دو بسیار بیشتر باشد از آن استفاده کنم اما اگر برابر است ترجیحا از عبارتی که به زبان فارسی نزدیکتر است استفاده کنم.
نمونه دیگر این نکته دو کلمه کلیدی بازاریابی ایمیلی و ایمیل مارکتینگ است که در ادامه تصویر آن را مشاهده میکنید.
کاربرد گوگل ترندز در سئو
سئو سایت از روشهای خوب دیجیتال مارکتینگ است که برای افزایش ترافیک سایت استفاده میشود که طبیعتا برای هر کسب و کاری ضروری است که مشتری جذب کند حال بعضی از کسب و کارها سریعتر و راحتتر میتوانند مشتریان خود را افزایش دهند ولی بعضی دیگر از کسب و کارها مدت بیشتری طول میکشد تا مشتریان خود را افزایش دهند.
یکی از بخشهای سئو بهینه سازی داخلی سایت است بعنی تمام نکات سئو را در داخل سایت خود رعایت کنید مانند تولید محتوا و افزایش سرعت سایت که از موارد مهم و کلیدی در بهبود سئو سایت هستند و مرحله تحقیق کلمه کلیدی که بارها در این مقاله به آن اشاره شد بسیار مهم است که درست انجام شود.
گوگل ترندز به همراه ابزار Keyword Planner به کمک سئوکار برای انجام سئو داخلی میآیند و با آمار و اطلاعات خود به سئوکار کمک میکنند تا بتواند سئو سایت را به خوبی انجام دهد.
طبیعتا الان میدانید که گوگل ترندز آمار تعداد جستجوی یک کلمه کلیدی را نشان نمیدهد بلکه یک درصد نسبی که برای مقایسه مناسب است و این ابزار در کنار کیورد پلنر کامل میشود و در انتخاب کلمه کلیدی درست برای نقش اصلی را ایفا میکند.
البته دقت کنید که میزان جستجوی ماهانه یک کلمه کلیدی تنها معیار ما برای انتخاب آن نیست بلکه باید به موارد دیگری نیز توجه کنید تا در نهایت به کلمه کلیدی درست برسید که بزودی در یک دوره جامع و کامل در مورد تحقیق کلمات کلیدی توضیح خواهم داد.
با انتخاب صحیح کلمه کلیدی توسط ابزار گوگل ترندز میتوانید صفحه مورد نظر به صفحه اول گوگل برسانید و ترافیک سایت خود را افزایش دهید که این روی کاهش رتبه الکسا تاثیر میگذارد توصیه میکنم مقاله الکسا چیست را از دست ندهید.
برای تولید محتوای سایت پیدا کردن موضوعات مهم بین کاربران هدف ما همیشه مهم است که ببینیم در حال حاضر چه موضوعی برای کاربران سایت ما میتواند کلیدی و مهم باشد و به آنها کمک میکند چون باید بدانید که انتقال حس خوب روی فروش سایت شما تاثیر گذار است.
همچنین در مقالهای از سایت blog.google به این اشاره شده است که شما از آمار گوگل ترندز برای نتیجه گیری و استفاده در نظر سنجی استفاده نکنید.
همچنین برای انتخاب دقیقتر کلمه کلیدی سوابق گذشته آنرا بررسی کنید و ببینید در گذشته آن کلمه کلیدی چه میزان محبوبیتی داشته است و آیا این محبوبیت همچنان پا برجاست یا خیر اگر کلمه کلیدی در حال افت است و طی مرور زمان از جستجوی کمتری بر خوردار میشود سعی کنید آن را برای سایت خود انتخاب نکنید.
نتیجه گیری
در مقاله گوگل ترندز چیست ؟ سعی کردم تا تمام نکات و توضیحات لازم را درباره این ابزار قدرتمند به شما بدهم تا با استفاده از این ابزار بتوانید کسب و کار خود را رشد دهید همچنین در مرحله تحقیق کلمات کلیدی بهتر عمل کنید و با مقایسه گرایش عبارتهای مختلف و انتخاب عبارتی که بیشتر از بقیه جستجو میشود بتوانید به فروش بیشتری دست پیدا کنید.
امیدوارم در این مقاله به طور کامل با Google Trends آشنا شده باشید.
گوگل ترندز چیست ؟
گوگل ترندز یک ابزار معرفی شده توسط موتور جستجوی گوگل است که به ما کمک میکند گرایش یک عبارت جستجو را پیدا کنیم و آن را در مکان و زمان دلخواه تنظیم کنیم تا آمار مربوط به آن زمان و مکان ما را نشان بدهد.
گوگل ترندز در چه سالی آغاز به کار کرد ؟
این ابزار قدرتمند در سال ۲۰۱۲ به صورت رسمی شروع به فعالیت کرد اما قبل از آن با عنوان insights for search نیز وجود داشته است.
چگونه با این ابزار کار کنیم ؟
در این مقاله به صورت کامل و جامع با این ابزار آشنا میشوید و میآموزید چگونه با گوگل ترندز کار کنید و همچنین کلمات کلیدی خوب را پیدا کنید.