0
09211252701

سئو داخلی چیست ؟ ۱۰ فاکتور سئو داخلی که باید بدانید

بهینه سازی برای موتور جستجو در داخل سایت یا سئو داخلی برای رسیدن به صفحه اول گوگل مهم است و در فرآیند سئو سایت بعد از انجام سئو تکنیکال باید سئو داخلی را آغاز کنید که تولید محتوا می‌تواند قدم خوبی برای شروع باشد.

در این مقاله می‌خواهیم بفهمیم سئو داخلی چیست و چگونه می‌توان عوامل درونی سایت را برای افزایش رنک سایت بهینه کرد.

تعریف سئو داخلی

به تمام فعالیت‌های بهینه‌سازی که درون سایت انجام می‌دهیم گفته می‌شود که شامل بسیاری از فعالیت‌هاست و بخش بزرگی را در سئو سایت شامل می‌شود.

برای انجام درست سئو داخلی سایت وردپرسی یعنی سایتی که دارای سیستم مدیریت محتوای وردپرس است قالب‌های متنوع برای نصب روی سایت طراحی شده‌اند اما قالب مناسب باید برای سئو داخلی نکات مهم را رعایت کرده باشد و یکی از مشکلات قالب‌های آماده همین است که بعضی از آنها دارای مشکل در سئو داخلی است.

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو داخلی سرعت سایت است !

۱۰ فاکتور سئو داخلی که باید بدانید !

در بهینه‌سازی درون سایت گوگل قوانین و فاکتورهایی وضع کرده که بتواند جلوی سایت‌‌های اسپم را بگیرد و به بهترین سایت‌ها اجازه افزایش رتبه بدهد که در اینجا ۱۰ فاکتور آن را بررسی می‌کنیم :

۱- انتخاب کلمه کلیدی صحیح

کلمه کلیدی در اصل زیربنای هر صفحه‌ای در سئو را تشکیل می‌دهد که یعنی اگر کلمات کلیدی مناسبی برای صفحات و سایت‌تان انتخاب نکنید به مشکلاتی بر خواهید خورد که دیگر نمی‌توان آن‌را رفع کرد.

انتخاب کلمه کلیدی صحیح در بهینه‌سازی درونی سایت

بگذارید این‌گونه برایتان بگویم که وقتی صفحه‌ای با کلمه‌ای توسط گوگل شناخته شد دیگر تغییر آن بسیار سخت و در بعضی موارد غیر ممکن خواهد بود.

پس در سئو داخلی یافتن کلمه کلیدی صحیح را در اولویت قرار دهید !

برای انجام سئو باید قبل از شروع باید تحقیق کلمات کلیدی را کامل انجام داده باشید و بدانید که هر صفحه دارای چه کلمه کلیدی است و باید چه زمان و هزینه‌ای برای رسیدن به صفحه اول گوگل و در نهایت خط اول نتایج جستجو برساند.

۲- تولید محتوای سئو شده

در حال حاضر تولید محتوا یکی از عوامل موثر در رتبه‌بندی گوگل است و اگر بتوانید محتوای با کیفیت و ارزشمند که یکی از مراحل بازاریابی محتوایی نیز هست تولید کنید پیروز هستید ! که می‌توانید از نرم افزار تولید محتوا هم استفاده کنید.

تولید محتوای سئو شده و ارزشمند

فراموش نکنید محتوا پادشاه است !

سئو محتوا شامل فعالیت‌‌هایی مثل بهینه‌سازی عنوان محتوا برای افزایش CTR و توضیحات محتوا است که تاثیر بی‌نظیری روی بهبود سئو سایت دارد و بازار کار تولید محتوا بسیار رواج هم داشته است.

برای رعایت سئو محتوا نکات زیادی را باید در نظر داشته باشید اما برای رتبه گرفتن روی کلمات کلیدی آسان با همین روش می‌توانید به رتبه برتر برسید بدون اینکه بخواهید بک لینک بخرید.

۳- ظاهر سایت

شاید برایتان عجیب باشد ولی صد در صد ظاهر سایت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای بهینه‌سازی درونی سایت است.

ظاهر سایت

ولی نه به طور مستقیم !

ظاهر سایت اهمیت بالایی دارد چون به طور غیر مستقیم موجب افزایش رتبه سایت می‌‌شود که در اینجا ۲ فاکتور آن‌را بررسی می‌کنیم :

تاثیر طراحی ریسپانسیو روی سئو

یکی از الگوریتم‌های بسیار سخت‌گیر گوگل الگوریتم مربوط به موبایل فرندلی بودن سایت‌هاست که در کل سایت‌هایی که در طراحی برای موبایل کوتاهی کرده‌اند را جریمه می‌کند.

شاید کوتاهی درست نباشد بهتر است بگوییم اگر عالی نباشند !

اگر سایت ریسپانسیو و موبایل فرندلی ندارید همین الان برطرفش کنید تا از جریمه گوگل جلوگیری کنید هرچند شاید دیر شده باشد.

کاهش نرخ پرش با ظاهر مناسب

در دیجیتال مارکتینگ در همان مراحل اول وظیفه ما بهبود ظاهر و لایه سایت برای افزایش فروش است ولی حتی در سئو داخلی هم تاثیر خوبی دارد.

در سال ۲۰۲۰ نرخ پرش (Bounce Rate) یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو درونی سایت شد !

برای بهبود ظاهر سایت حتما از رنگ سفید زیاد استفاده کنید.

۴- تصاویر بهینه شده

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در سئو داخلی تصاویر سئو شده که بر روی سرعت سایت هم تاثیر دارد و باید آن‌را به بهترین شکل بهینه کرد.

اگر از وردپرس برای سایت خود استفاده می‌کنید افزونه‌هایی برای بهینه‌سازی تصاویر سایت وجود دارد که به صورت خودکار تصاویر را فشرده و بهینه‌سازی می‌کنند سایت hubspot بهترین افزونه‌های فشرده‌سازی تصاویر را معرفی کرده است که این یکی از تکنیک‌های سئو داخلی است.

تصاویر بهینه شده یک فاکتور سئو داخلی

بهینه‌سازی تصاویر تنها کاهش حجم آنها نیست !

در سئو تصاویر باید از متن جایگزین (ALT) هم به خوبی استفاده کنید تا بتوانید رتبه سایت خود را افزایش دهید

۵- URL بهینه شده

آدرس اینترنتی صفحات و محتواها یا همان URL هم یکی از فاکتورهای سئو داخلی است که تاثیر بی‌نظیری روی افزایش رتبه سایت دارد که بحث درباره این موضوع کم نیست !

URL بهینه شده

یکی از رایج‌ترین صحبت‌ها فارسی یا انگلیسی بودن URL است که در حال حاضر نظرات مختلفی برای این موضوع مطرح شده ولی بهترین حالت مطمئنا انگلیسی‌ست که اگر لینک فارسی را در جایی پیست کنید متوجه می‌شوید که اندازه آن بسیار زیاد شده و این حالت بهینه نیست.

از طرفی فارسی نوشتن URL و استفاده از کلمه کلیدی تاثیر بیشتری دارد ولی عوارض جانبی آن موجب می‌شود تا بگوییم فقط از URL انگلیسی کوتاه و دارای کلمه کلیدی استفاده کنید همین !

6- چگالی کلمه کلیدی

در استفاده از کلمات کلیدی داخل سایت بسیار باید دقت کنید که حد مناسبی را رعایت کنی که اگر زیاد باشد اسپم می‌شوید و اگر کم باشد بی کیفیت شناخته می‌شوید.

چگالی کلمه کلیدی

چگالی کلمه کلیدی بر حسب درصد است که مثلا اگر در محتوای ۱۰۰ کلمه‌ای ۳ بار از کلمه کلیدی استفاده کنید چگالی شما ۳ درصد خواهد بود پس در سئو داخلی و بهینه‌سازی آن به چگالی کلمه کلیدی توجه کنید تا سئو داخلی بهبود پیدا کند

۷- طول محتوای صفحه

وقتی شما در حال تولید محتوا یا ایجاد یک صفحه فرود برای گرفتن رتبه در گوگل هستید طول محتوایی که تولید می‌کنید هم اهمیت دارد و برای الگوریتم‌‌های گوگل یک فاکتور کلیدی محسوب می‌شود.

در سال ۲۰۲۱ صحبت‌های در مورد اینکه دیگر طولانی‌تر بودن محتوا برای سئو تاثیرگذار نیست و رتبه سایت را افزایش نمی‌دهد ولی در سئو چیزی قطعی وجود ندارد بهتر است این مقاله را از سایت neilpatel مطالعه کنید.

در این نوع فاکتور بهترین حالت وجود ندارد و بسته به نوع صفحه فرود یا محتوای شما و موضوع آن طول محتوا تغییر می‌کند و بهتر است فقط در نظر داشته باشید که برای کاربر بهترین طول چقدر است.

۸- استفاده از کلمات LSI

کلمات کلیدی LSI امروز یکی از بهترین فاکتورهای گوگل است که می‌توانید از آن استفاده کنید تا محتوای صفحه را شناسایی کند و باید در هر صفحه از کلمات LSI استفاده کنید.

کلمات LSI

در کل کلمات LSI کلمات مرتبط با کلمه کلیدی اصلی هستند به عنوان مثال کلمه کلیدی فوتسال می‌تواند به عنوان کلمه LSI فوتبال استفاده شود ولی فقط ارتباط کلمه نیست.

ارتباط مفهومی را هم گوگل متوجه می‌شود به عنوان مثال خرید موبایل با خرید گوشی و ارتباط آن کاملا برای گوگل قابل تشخیص است پس نیاز نیست حتما کلمه مثل هم باشند.

موتور جستجو گوگل از طریق کلمات موجود در یک صفحه سعی می‌کند تا درک کند محتوای صفحه در مورد چیست و شما به عنوان یک سئوکار باید از کلمات مرتبط با کلمه کلیدی اصلی در صفحه استفاده کنید.

۹- کلمه کلیدی در عنوان و توضیحات

کلمه کلیدی باید در عنوان یا تگ H1 وجود داشته باشد تا بتواند توسط گوگل تشخیص داده شود همچنین استفاده از کلمه کلیدی در توضیحات هم می‌تواند بسیار روند بهینه‌سازی سایت و سئو داخلی کمک کند.

کلمه کلیدی در عنوان و توضیحات

وقتی از کلمه کلیدی در عنوان و توضیحات استفاده می‌کنید و گوگل متوجه می‌شود که موضوع اصلی صفحه شما چیست و کاربران با چه جستجویی می‌توانند به صفحه شما برسند.

۱۰- سرعت سایت

سرعت و زمان لود شدن یک صفحه به سیاه در گوگل اهمیت پیدا کرده زیرا به اکثر کاربران زمانی که به سایتی می روند که سری باز نمی شود و در آن دچار مشکل می‌شوند  سری آن را ترک می کنند بدون حتی یک لحظه درنگ.

سرعت بارگذاری سایت روی نرخ تبدیل سایت (CR) تاثیرگذار که جالب است بدانید طبق آمار سایت trinity کاربرانی که وارد سایت می‌شوند تا ۳۷٪ زمانی که سرعت بارگذاری سایت بیشتر از ۵ ثانیه باشد صفحه را ترک می‌کنند و این تعداد کاملا قابل توجه است و بهتر است هرچه سریعتر برای بهبود سئو داخلی سایت‌تان سرعت را افزایش دهید.

سرعت سایت برای بهبود سئو داخلی

این موجب شده که گوگل اهمیت زیادی برای سرعت ثابت قائل شود که اگر سرعت شما پایین باشد شما را از صفحات ارزشمند گوگل حذف ‌کند.

یکی از روش‌های بهبود سرعت سایت استفاده از شبکه توزیع محتوا است که در مقاله‌ای توضیح دادیم cdn چیست .

 ابزارهای متفاوتی برای اندازه گیری و تست سرعت سایت موجود است که می خواهیم در اینجا بهترین های آنها را معرفی کنیم ولی یکی از بهترین ابزارها ابزاری‌ست که متعلق به خود گوگل است که همیشه مرجع اصلی ما برای تست سرعت سایت خواهد بود برای بهینه‌سازی و سئو داخلی.

Page Speed insights

این ابزار بینظیر که متعلق به خود شرکت گوگل است آن را ارائه کرده تا بتواند  سایت ها را تحلیل و بررسی کند تا طبق سرعت و کیفیت آنها نمره بدهد همیشه یادتان باشد.

که اولویت اول ما  امتیازی است که این ابزار به ما می‌دهند ابزارهای دیگر چون این مرجع است.

Gtmetrix

جی تی متریکس  یکی دیگر از ابزارهای فوق العاده برای اندازه گیری و تست سرعت سایت می باشد که اطلاعاتی که در اختیار ما می‌گذارد بسیار کاربرد دارد که می توان با استفاده از آنها سرعت سایت خود را بهینه کرد.

این ابزار با آپدیت هایی که توانسته است منتشر کند در حال تطبیق با ابزار معرفی شده توسط گوگل است تا بتواند بیشترین کمک را به ما برای افزایش رنک سایت انجام دهد.

همچنین اگر از وردپرس استفاده می‌کنید می‌توانید از افزونه‌ای که مرتبط با این ابزار استفاده کنید تا بتوانید به خوبی در گوگل رتبه بگیرید.

فراموش نکنید که نه‌تنها سرعت سایت در رتبه بندی تاثیر دارد بلکه جلوی افزایش نرخ پرش سایت را هم می‌گیرد !

نتیجه‌گیری

حال که این مقاله را به خوبی خواندید حتماً سعی کنید  که برای بهبود سئو داخلی سایت خود از فاکتورها و نکات گفته شده استفاده کنید تا رتبه خوبی در گوگل بگیرید و رعایت اصول تولید محتوا را فراموش نکنید.

نکات مهم سئو داخلی چیست ؟

برای رسیدن به رتبه اول باید نکات مهم را رعایت کرده باشید که در سئو محتوا نقش مهمی دارد حتما باید از کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی مرتبط در صفحه استفاده کرده باشید.

بهینه سازی عنوان چگونه است ؟

برای سئو عنوان اولین نکته حتما از کلمه کلیدی استفاده کنید و عنوان را به گونه‌ای بنویسید که کاربران را جذب کند تا روی محتوای شما کلیک کنند.

بهینه سازی توضیحات متا چیست ؟

برای بهینه سازی meta discription بهترین گزینه است که خلاصه‌ای جذاب از محتوا بنویسید و در آن از کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی lsi استفاده کنید و سعی کنید از ۱۶۰ حرف بیشتر نشود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.