

اگر امروز کمی با بهینه سازی سایت و سئو آشنا باشید حتما می دانید که یکی از مهمترین دغدغه های هر سئوکار ساخت بکلینک برای سایت است
ولی با پیشرفته بینظیر گوگل انجام این کار برای افرادی که میخواهند رتبه سایت خود را افزایش دهند بسیار سخت شده ولی هنوز یک فاکتور بسیار اساسیست
ولی نگران نباشید ما مسیر درست را برایتان روشن خواهیم کرد !
بکلینک چیست ؟
حال که تا این حد گرفتن بکلینک به سایت اهمیت دارد پس از ابتدا باید بدانیم فلسفه و اصل بکلینک چیست ؟
وقتی سایتی به سایت دیگری لینک بدهید یعنی به سایت دوم لینک داده !


منظور از لینک یک تگ html است که در هر کجا قرار بگیرد لینکی ایجاد میکند که این تگ a است که برای دریافت بکلینک ما همیشه به این تگ نیاز داریم حتی در لینکسازی داخلی
همهی زحمتی که باید برای لینکسازی انجام دهیم همین است که از صفحهای به صفحهی مدنظر خودمان لینک بدهیم
تفاوت بکلینک با لینک چیست ؟
شاید کمی گیج شده باشید که تفاوت این دو لفظ در چیست که مفهوم ساده آن این است که وقتی از خارج سایت خودمان لینک بگیریم به اصطلاح به آن بکلینک گفته میشود


که یکی از بخشهای اصلی در سئو خارجی و بهینهسازی برای فاکتورهای خارجی سایت است ولی خود مفهوم لینک معمولا به لینکهای داخلی گفته میشود که این تحقیق هم میتواند به شما کمک کند
خرید بکلینک چیست ؟
در این میان بعضی از سایتها هستند هستند ارائه پکیج های مختلف سایتهایی متفاوتی را به فروش می رسانند و معمولاً به آن به اصطلاح ساخت بکلینک انبوه هم گفته می شود که به صورت بسیار زیاد برای یک سایت لینکسازی انجام میدهند


ولی معمولا به جای اینکه موجب افزایش رنک سایت شود موجب از بین رفتن رتبههای فعلی سایت میشود که حتی در برخی موارد سایتی که برایش لینکسازی انبوه انجام شده دیگر هیچ رتبهای نخواهد گرفت
که در این حالت اعتبار سایت کاملا از بین رفته و دیگر بر نمیگردد !
منظور از لینک معتبر چیست ؟
در سئو خارجی بسیار باید به معتبر بودن سایت و جایی که میخواهید فعالیت کنید توجه داشته باشید که سابقه بدی از خود به جای نگذاشته باشد


هرگاه ما از یک سایت بسیار معتبر لینک بگیریم صددرصد کیفیت آن هم تغییر خواهد کرد این کاملاً بدیهی است شما زمانی که از سایت بی اعتبار و با سابقه بعد لینک بگیرید مطمئنا نتیجه معکوس بر روی سایتتان گذاشتید و ریسک حذف شدن از نتایج را به جا خریدهاید
ابزار ماز بسیار برای تحلیل و بررسی کیفیت بکلینک کاربرد دارد !
گوگل با هربار ساخت بک لینک اعتبار سایت مقابل را چک میکنند فقط کافیست آن سایت اعتبار خوبی نداشته باشد که این در اصطلاح به نام سه و منفی بسیار استفاده می شود که برای سایتی با استفاده از خرید بکلینک بیکیفیت از سایتهای با اعتبار و سابقه بد موجب کاهش رتبه سایت رقیب شوند !
انواع بکلینک
هر لینک در دو نوع شناخته می شود آنها در اصطلاح فالو و نوفالو هستند که در اینجا توضیح میدهیم که لینک فالو و لینک نوفالو چه معنایی دارد و کاربرد آن چیست


لینک فالو
برای درک دقیق مفهوم لینک فالو بگذارید یک مثال بزنیم :
فرض کنید که به دنبال یک مکانیک خوب برای ماشین خود هستید و میخواهید از کسی بپرسید که چه کسی مکانیک خوب و ماهری است تا بتوان ماشین مرا به خوبی تعمیر کند
وقتی از آن فرد این سوال را میپرسید که چه کسی را برای اینکار پیشنهاد میکند میگوید فلانی و کار او بسیار عالیست و من او را تایید میکنم !
نکته همین جاست که در لینک فالو سایتی که لینک را میدهد در حال تایید سایت مقابل هم نیز هست
لینک نوفالو
الان شاید حدس زده باشید که لینک نوفالو چیست و چه تفاوتی با لینک فالو دارد
در لینکسازی نوفالو لینک هنوز لینک است و اعتبار دارد ولی دیگر سایت لینکدهنده سایت طرف مقابل تایید نمیکند و این مطمئنا اعتباری که انتقال داده میشود کم میشود
در لینکسازی حتما لینک نوفالو هم ایجاد کنید !
چه تاثیری روی سئو سایت دارد ؟
بکلینک تاثیر بینظیری روی سایت دارد ولی دیگر مثل گذشته نیست که بتوان فقط با ایجاد لینک رتبه خوبی در نتایج گوگل بگیریم که قبلا سئو فقط در همین خلاصه میشد


ولی در چند سال گذشته رفته رفته تاثیر لینکها روی سایت بسیار کاهش پیدا کرده به صورتی که الان میتوان در بیشتر کلمه کلیدی ها بدون داشتن حتی یک بکلینک رتبه خوبی برای سایت بگیریم
بکلینک ۳۰٪ در از کل سئو و بهینهسازی سایت را شامل میشود !
ولی هنوز تاثیر بی نظیری روی ۳ سایت دارد که موجب می شود در کلمه کلیدی هایی که هنوز گرفتن رتبه ممکن نیست بدون بر این ما بتوانیم رتبه خوبی بگیریم و همانطور که نوشتم ساخت لینک قوی برای سایت کلاً ۳۰٪ از سئو سایت را شامل میشود
۵ راز ساخت بکلینک قوی
در ادامه ۵ راز ساخت قوی برای سایت را معرفی خواهیم کرد و می خواهیم بدانیم چگونه لینکهایی با کیفیت و خوب برای سایتمان بسازیم
۱- طبیعی بسازید !
یکی از مشکلات رایج در لینک سازی این است که ما سعی می کنیم به صورت منظم برای سایتمان لینک بسازیم که این کاملاً اشتباه است البته در سئو خارجی و نه در لینکسازی داخلی


طبیعی بودن یک لینک به فاکتورهای زیادی بستگی دارد و نمیتوان به سادگی لینک های طبیعی تولید کرد و باید به نکات بسیار زیادی در آن توجه کنید ولی اگر بتوانید این کار را به درستی انجام دهید ریسک لینک سازی به شدت کاهش پیدا خواهد کرد
ابزار ahrefs یکی دیگر از ابزارهای تحلیل بکلینک است ۱
همانطور که درباره لینک های نوفالو و فالو صحبت کردیم باید بدانید که حتماً در کنار لینک های فالو که به سایتتان می دهید از لینک های نوفالو هم استفاده کنید تا طبیعی به نظر برسد زیرا همه لینک فالو نمیدهند
این در فرآیند سئو سایت بسیار اهمیت دارد !
ولی روی بکلینک نوفالو فقط برای پوشش فالوها حساب باز نکنید چون خود آن هم دارای اعتبار است
۲- نظم بینظم !
منظور من در اینجا سئو داخلی نیست و فقط در لینک بیلدینگ خارجی که اگر در آن نظم داشته باشید مشخص میشود که شما راز اول را رعایت نکرده اید و به عنوان یک سایت اسپم و کلاه سیاه شناخته می شوید که سریع از طرف گوگل جریمه خواهید شد


معمولاً این جریمه ها بسیار سنگین هستند که فرصتی برای جبران نداشته باشید پس بهتر است هیچ نظمی را رعایت نکنید و فقط به صورت اتفاقی لینک بسازید
لازم نیست شما اتفاقی لینک بسازید فقط گوگل باید فکر کند که این لینک طبیعی است !
این بی نظمی باید در تمام موارد رعایت شود به عنوان مثال شما باید به صورت اتفاقی لینک فالو و نوفالو بسازید موارد دیگر مانند ساعت روز اعتبار و ارتباط سایت مورد نظر با ما را در نظر گرفته باشید که به صورت اتفاقی باشد
۳- انکرتکست متفاوت !
انکر تکست همان متنی است که لینک شده و اعتباری که انتقال داده میشود بر مبنای همان انکرتکست خواهد بود
۴- کیفیت به جای کمیت !
خیلی از سئو کاران به این موضوع توجه نمیکنند که یک بکلینک میتواند اعتبارش از هزاران بکلینک دیگر بیشتر باشد و این موضوع را به سادگی میتوانید مشاهده کنید وقتی که میبینید هر کسی که لینک بیشتری دارد حتماً در رتبه بالاتری نیست
دقت کنید که یک لینک میتواند تاثیر بیشتری از هزاران لینک داشته باشد !
ولی این به عوامل دیگری هم بستگی دارد ولی به عنوان یک مثال خوب می توان از آن استفاده کرد
۵- تعداد دامنه یا RD
هر دامنه متفاوتی که به یک سایت لینک بدهد به عنوان یک RD یا تعداد دامنه شناخته میشود که وقتی شما از یک دامنه ۱۰۰ لینک گرفته باشید برای گوگل اعتبار بسیار کمتری نسبت به ۱۰۰ دامنه که هر کدام یک لینک داده باشند دارد