یافتن موضوع کلیدی
شناسایی بازار هدف پولساز
استراتژی بازاریابی محتوایی
تولید محتوای بازاریاب
تکنیکهای افزایش CRO در محتوا
جذب ترافیک و سئو محتوا
به قول بیل گیتس “محتوا پادشاه است !” ولی همانطور که در ویدئو معرفی توضیح دادم استراتژی اهمیت بیشتری نسبت به محتوا پیدا کرده که اینجا ارزش بازاریابی محتوایی نهتنها کم نشده بلکه بیشتر میشود چون تولید محتوای هدفمند با استراتژی ممکن میشود (مبحث اصلی جلسه دوم دوره)
در آموزش دیجیتال مارکتینگ بازاریابی محتوا به عنوان روشی مناسب برای کسب و کارهایی شناخته میشود که قصد دارند به جای فروشهای موقتی مشتریانی بلند مدت داشته باشند.
در این دوره بازاریابی محتوایی آموزش به گونهای خواهد بود که عملی و پروژه محور باشد تا بتوان بیشترین بهره را برد و تمرکز ما روی کاربردهای کلیدی خواهد بود و همانطور که در ویدئو معرفی عرض کردم دوره دارای ۵ جلسه خواهد بود که میتوان جلسه دوم که مربوط به استراتژی بازاریابی محتوا است را مهمترین بخش آن دانست.
در علم بازاریابی برای کسب و کار روشهای متنوعی معرفی میشود که هر کدام از این روشها دارای ویژگیهای خاص خود هستند که در آکادمی دیجیتال مارکتینگ تدریس میشود؛ بازاریابی محتوا روشی وابسته به تولید محتوای مناسب برای کاربران است که برای افزایش ترافیک سایت نیز مفید است.
تولید و انتشار محتوا در وب سایت یا شبکههای اجتماعی به صورت هدفمند و با استراتژی را بازاریابی محتوایی میگویند به صورت خلاصه.
مشتری : چرا از شما خرید کنم ؟
اگر تا به حال به این موضوع فکر کرده باشید چه خوب که اگر فکر نکرده اید همین الان بیاندیشید چرا یک نفر باید از شما خرید کند ! حال که اندیشیدهاید و دلایلی به ذهن تان رسیده است چگونه می خواهید آن را پیاده کنید و به کاربر نشان دهید که شما مرکز دلایل خرید هستید که از اینجا داستان به بازاریابی محتوایی وصل میشود !
پس برای نشان دادن دلیل خرید به محتوا نیاز داریم که بدون محتوا هیچ فروشی نخواهید داشت و شما هستید و یک کسبوکار بیدرآمد ولی از جلسه اول این دوره بازاریابی محتوایی خواهم گفت چگونه با استفاده از محتوا افراد را جذب و تبدیل به مشتریانی کنیم که بدون دیدن حتی تصویر محصول از شما خرید کنند !
پس بازاریابی محتوایی برای هر کسبوکاری ضروری است همانطور که در مشاوره سئو بارها توضیح دادهام.
در این دوره درباره مبانی بازاریابی محتوا توضیح خواهم داد تا با مباحث پایه استراتژی بازاریابی محتوایی آشنا شوید و در ادامه دوره به سراغ دوره تولید محتوا و سئو آن میرویم.
در این دوره بازاریابی محتوایی تواناییهایی به شما اضافه خواهد شد تا بتوانید از محتوا برای کسبوکار خود بازاریابی کنید و تولید محتوا انجام دهید تا اعتبار , فروش , مشتری و … بدست آورید که در ادامه ۵ توانایی که این دوره به شما اضافه میکند را خواهید دید :
در جلسه دوم دوره, استراتژی محتوایی را آموزش خواهم داد که همانطور که در بالا اشاره کردم استراتژی درست کلید پیروزی بر رقیبان است و فقط پرداختن به تولید محتوایی که استراتژی و برنامه ندارد موجب شکست بازاریابی و فروش میشود ولی نگران نباشید تمام آنچه که برای تدوین استراتژی بازاریابی محتوایی لازم است را آموزش خواهم داد.
استراتژی بازاریابی محتوایی شامل یافتن موضوع کلیدی , شناسایی بازار هدف پولساز و مناسب , انتخاب نوع محتوا و رسانه و.. است پس وقتی میتوانید با محتوا بفروشید و مشتری جذب کنید چرا برای تهیه این دوره درنگ میکنید ؟
اگر در وبینار اسرار محتوایی که میفروشد شرکت کرده باشید مطمئنم میدانید که با رعایت نکاتی کلیدی که بعضی از آنها ساده و بعضی پیچیده هستند میتوان بدون هزینه برای تبلیغات بتوانید محتوایی تولید کنید که برای شما فروش ایجاد کند که در جلسه سوم این دوره بازاریابی محتوایی به آن میپردازم.
محتوایی که بتواند بفروشد باید به خوبی با تجربه کاربری پیادهسازی شده باشد و سئو سایت را ارتقا داد که در دوره جامع بازاریابی محتوا در وب سایت تک سئو (همین دوره) آموزش خواهید دید !
در دوره بازاریابی محتوایی در مورد تولید محتوای باکیفیت با استراتژی تولید محتوا توضیح دادهام تا بتوانید با استراتژی بازاریابی محتوایی خوب و تولید محتوای مستمر و کاربر پسند به نتیجههایی که میخواهید برسید و این سئو سایت و محتوا بهتر نتیجه میدهد.
در حال حاضر هرکسی محتوا تولید میکند باید با اصول و نکات سئو و بهینهسازی برای موتورهای جستجو آشنا باشد و طبیعتا برای بازاریابی محتوایی لازم است سئو محتوا را بدانید ولی در این دوره فراتر از یک بهینهسازی ساده خواهیم رفت و تمام مباحث لازم برای رسیدن به صفحه اول گوگل با محتوا را آموزش خواهم داد.
سایت academy.hubspot.com دوره بازاریابی محتوا محور دیگری را ارائه داده است.
وقتی تبلیغات در همهجا دیده میشود و افراد از تبلیغات متنفر شده یا به آن بیتوجهی میکنند و این موجب افزایش ارزش محتوای باکیفیت شده و معمولا اکثر افراد به محتوا توجه میکنند تا تبلیغات که در هر کجا دیده میشود ولی نه هر محتوایی !
برای رتبه گرفتن روی کلمات کلیدی هدف در نتایج موتور جستجو گوگل فرآیند سئو باید به خوبی پیاده سازی شود که با تولید محتوای با کیفیت این فرآیند بهتر پیش میرود تا به نتیجه دلخواه خود برسید و نکته اساسی که در دوره بازاریابی محتوایی آموزش میبینید بهبود تجربه کاربری محتوا است که از نکات کلیدی برای بهبود محتوای سایت و کاربرپسند کردن آن است.
در این دوره بازاریابی محتوایی در مورد روشهای اصولی افزایش ترافیک سایت توضیح دادهام حتی مطلبی که چگونه میتوان بدون اینکه محتوا را سئو کرد برای آن ترافبک جذب کرد که با تولید محتوای با کیفیت و خوب ممکن می شود.
باید بدانید که بدون داشتن اعتماد مشتری خریدی نخواهد کرد !
وقتی شما محتوایی تولید میکنید که نکاتی که در جلسه سوم آموزش دادهام در آن رعایت شده یعنی محتوای شما محتوای بازاریاب است که موجب افزایش درآمد شما از کسبوکارتان میشود به این دلیل که افراد به محتوای باکیفیت علاقه خاصی دارند و وقتی به محتوای شما علاقهمند شدند به سادگی به شما اعتماد میکنند.
اعتمادسازی در وب خصوصا با افزایش سایتهای کلاهبردار سخت شده ولی با تولید محتوای بازاریاب میتوان اعتماد افراد را جلب کرده و در نتیجه یکی از مراحل سخت در قیف فروش انجام میشود و مشتری از شما خرید میکند.
ولی محتوای بازاریاب فقط با اعتمادسازی فروش ایجاد نمیکند بلکه کاربردهای بسیار بیشتری هم دارد ولی یکی از مزایای اصلی محتوای بازاریاب اعتمادسازی است.
همانطور که در ویدئوی بالا درباره افزایش ترافیک و بهبود سئو با تولید محتوا صحبت کردم محتوا و سئو کاملا روی هم تاثیرگذار هستند و هرچه محتوای بهتری تولید کنید یعنی سئو سایت را بهبود دادهاید و برعکس سئو روی محتوا تاثیرگذار است و این به استراتژی سایت شما بستگی دارد که اگر استراتژی سئو خوبی تدوین کرده باشید میتوانید روی کلمه کلیدیهای دلخواهتان رتبه بگیرید و با محتوای بازاریاب فروش خود را افزایش دهید.
دیگر سئوی خوب بدون محتوای خوب ممکن نیست !
طبیعتا سئو داخلی تا حد قابل توجهی به محتوا وابسته است و برای ارتقا سئو داخلی که بیش از نیمی فرآیند بهینهسازی سایت و سئو است باید محتوای خوب و باکیفیت تولید کنید که در این دوره بازاریابی محتوایی همهی این موارد آموزش داده میشود.
در این دوره بازاریابی محتوایی در مورد سئو محتوا و بهینهسازی آن برای رتبه گرفتن در نتایج گوگل کامل صحبت میشود و روشهای بهینهسازی محتوا مانند سئو تصاویر و … در دوره به طور کامل آموزش داده میشود و میتوانید بعد از اینکه مطالب جلسه مربوط به سئو محتوا را کامل یاد گرفتید شروع به سئو کردن مقالههای خود کنید و ورودی سایت خود را از طریق گوگل افزایش دهید.
طبیعتا باید بدانید که سئو محتوا صرفا بهینهسازی مقالههای سایت نیست و شامل سئو ویدئو و سئو تصاویر و… هم میشود.
زمانی که محتوای با کیفیت تولید میکنید فرضا مقالهای که در سایت منتشر میکنید موتورهای جستجو مقاله شما را تحلیل میکنند و اگر اصول سئو محتوا که در جلسه چهارم آموزش دادهام را رعایت کرده باشید مقاله به سرعت در نتایج (SERP) دیده میشود و هرکسی که کلمه کلیدی مربوطه را جستجو کند آنرا خواهد دید و در نتیجه به سایت جذب میشود.
محتوای نکاتی در خود دارد که موجب افزایش فروش در سایت شما میشود نکاتی که برخلاف باور بعضی عجیب و غریب و پیچیده نیستند و میتوان با یادگیری این نکات افزایش فروش سایت خود را مشاهده کرد.
یک دوره رایگان استراتژی بازاریابی محتوایی از سایت www.coursera.org را میتوانید مطالعه کنید.
با یک نگاه ساده به کسبوکارهایی که از بازاریابی محتوایی استفاده کردهاند متوجه میشوید که توانستهاند مشتری جذب کنند فروش ایجاد کنند ولی هنوز تواناییهای بینظیری وجود دارد که از آن استفاده نکردهاند پس قیمت دوره نسبت به مزایای آن بسیار مناسب و منصفانه است.
اگر خود شما به بازاریابی محتوایی علاقه دارید و میخواهید آنرا به عنوان شغل برای کسب درآمد استفاده کنید بدانید که درآمد بازاریان محتوا در ایران بین ۳ تا ۳۰ میلیون تومان است و در کشورهای اروپایی و آمریکا حدود ۴۰ هزار دلار در سال است.
تبلیغ مستقیم را شما در روز شاید بارها در فضای دیجیتال و واقعی مشاهده میکنید و این حجم بالا از تبلیغات موجب نارضایتی ذهن انسان میشود و همین نکته باعث رشد بازاریابی محتوایی شده است؛ در بازاریابی محتوا به صورت غیر مستقیم کاربر برای خرید از کسب و کار جذب میشود.
در محتوای بازاریاب حتما برای کاربر نقطه مفیدی وجود دارد که این نقطه میتواند اطلاعات یا راهنمایی یا هر مورد دیگری که به کاربر کمک میکند وجود داشته باشد طبیعتا وقتی به کسی کمک میکنید احتمال جبران از فرد مقابل وجود دارد و همین باعث تبدیل شدن او به مشتری واقعی برای کسب و کار میشود.
اما تبلیغ مستقیم این مزیت محتوا را ندارد که کاربر کمک کند.
در ابتدا که مبانی بازاریابی محتوا مورد بحث قرار میگیرد و باید شما عزیزان دانش لازم برای انجام یک بازاریابی محتوایی خوب را بدست آورید بعد از آن به صورت کاملا عملی در وب سایت وردپرسی شروع به تولید محتوا خواهیم کرد و بعد از آن به سئو محتوا خواهیم پرداخت تا به صورت عملی نیز با تولید محتوای بازاریاب آشنا شوید.
بهتر است با مباحث پایه کسب و کارهای اینترنتی مانند وردپرس چیست و وب سایت چگونه کار میکند آشنا باشید اما نگران این موضوع نباشید چون در دوره توضیحات به صورت عملی و ساده ارائه شده است.
امتیازات
امتیازی ثبت نشده است.