0
09211252701

۴ تا از بهترین تکنیک های فروش در اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرام که از روش‌های پر استفاده در حال حاضر دنیای بازاریابی دیجیتال است با افزایش رقابت کمی شرایط سخت‌تر شده و نیازمند اجرای تکنیک‌های جدیدی برای افزایش فروش است مانند روش کاهش رتبه الکسا که از اینستاگرام استفاده می‌شود.

تکنیک های فروش در اینستاگرام شامل اصولی است که باید حتما آن‌ ها را رعایت کنید تا بتوانید به نتیجه دلخواه خود یعنی افزایش فروش در اینستاگرام برسید.

افزایش فروش اینستاگرام

بهتر است مقاله چگونه رپورتاژ بنویسیم را مطالعه کنید.

در نظر داشته باشید که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است و ممکن روزی جایگاه خود را به شبکه اجتماعی دیگری بدهد همانطور که شبکه های اجتماعی دیگری روزی آمدند و بعد از رونق افتادند.

پس بهتر است تمام تخم مرغ های خود را داخل یک سبد نگذارید و به سراغ شبکه های اجتماعی دیگر حتی به عنوان برنامه پشتیبان بروید و در ادامه برویم به سراغ معرفی ۴ تکنیک افزایش فروش در اینستاگرام که به اصطلاح فوت و فن هم شناخته می‌شود.

پس با دقت تکنیک های فروش در اینستاگرام را مطالعه کنید.

اولین ترفند فروش اینستاگرام : اعتماد سازی

آیا کسی را می‌توانید پیدا کنید که به کسی اعتماد نداشته باشد ولی با میل خود از او خرید کند ؟ خب طبیعتا هرگز کسی این کار را انجام نمی دهد مگر در شرایط خاص که کمتر پیش می‌آید.

اعتماد سازی فوت و فن افزایش فروش اینستاگرامی

به علاوه انسان ها کلا از هرچیز ناشناخته ای وحشت دارند حال برای بعضی بیشتر برای بعضی کمتر ولی این ترس در همه وجود دارد و اولین از بهترین تکنیک های فروش در اینستاگرام این است که بتوانیم ناشناخته نباشیم و اعتماد بسازیم.

تولید محتوای قوی یکی از پیشنهادات سایت www.socialpilot.co است که در مقاله لینک شده به صورت مفصل به مبحث اعتماد سازی در اینستاگرام پرداخته است که نشان می‌دهد اعتماد برای افزایش فروش در سایت و اینستاگرام و حتی فروش حضوری ضروری است.

مقاله بازاریابی محتوایی را مطالعه کنید.

بهتر است مقاله ووکامرس چیست را مطالعه کنید.

دقت کنید که اگر اعتماد در بین شما و مشتری وجود ندارد باید آن را بسازید و سریع نا امید نشوید چون اعتماد معمولا در یک لحظه و به طور ناگهانی ایجاد نمی‌شود.

اعتماد باید حاصل شود و فقط پس از گذشت زمان باید به دست بیاید.

Anton Chekhov

ولی از آن طرف به سرعت و به یک چشم به هم زدن ممکن است ساختمان زیبای اعتماد شما در قلب مشتری فرو بریزد و این به سادگی امکان پذیر است پس دقت کنید که چه چیزی می‌گویید و چه چیزی منتشر می‌کنید حتی چه لباسی می‌پوشید.

دومین فوت و فن افزایش فروش :‌ بروز باشید

شاید شما هم اتفاقات روزمره ایران را دنبال می‌کنید یا حداقل گاهی در موردشان می‌شنوید مثل حواشی یک سرمربی تیم فوتبال یا فلان قانون در حال تصویب شدن یا قتل فلانی توسط فلانی همه‌ی اینها اخباری هستند که بیشتر در معرض دید ما قرار دارند.

کار به دلیل بیش از حد بزرگ شدن این اخبار نداریم و نکته کلیدی اینجا است که اکثرا این اخبار را دنبال می‌کنند و افراد منتشر کننده بر این موج ها موج سواری می‌کنند.

این کار چندان خوب نیست که ذهن مردم را درگیر این مسائل کنیم و من این کار را توصیه نمی‌کنم ولی یک درس طلایی می‌توان از این داستان گرفت و آن هم تولید محتوای جنجالی و متمایز است.

محتوایی که با بقیه محتواها فرق دارد که معمولا محتواهای دسته اول هستند و شما برای اینکه بتوانید محتوای دسته اول تولید کنید باید همیشه در اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر بروز باشید و به اخباری بپردازید که متمایز و جنجالی است.

حتما توصیه می‌کنم زیاده روی نکنید و اخلاق را رعایت کنید.

این یکی دیگر از تکنیک های فروش در اینستاگرام که یکی از رایج ترین روش های کسب درآمد سایت ها و صفحات خبری است و شما از این فوت و فن طلایی باید استفاده کنید.

نکته الماسی

ذهن ما فرق فضای دیجیتال و فضای واقعی را درک نمی‌کند پس برای اعتماد سازی در اینستاگرام تا حد ممکن زندگی کنید (البته برای همه گزینه خوبی نیست) در مورد بلاگری مطالعه کنید fitsmallbusiness.com.

تکنیک سوم : نظرات مشتریان را منتشر کنید

نظرات مشتریان شما یکی از کلیدی ترین تکنیک های فروش در اینستاگرام شما است به صورتی که اصول انتشار نظر مشتری را رعایت کنید خصوصا در نوع محتوای مشتری که بهتر است ویدئویی باشد.

زمانی که شما یک کسب و کار اینستاگرامی را تازه شروع می‌کنید و مشتری ندارید این تکنیک قابل استفاده نیست ولی راه هایی برای جذب مشتری و استفاده از محتوا و نظر آن ها وجود دارد.

همانطور که باید انواع سئو را بدانید.

اولین راه : فرستادن هدیه برای افرادی که از کسب و کار اینستاگرامی شما دیدن کرده اند در اینستاگرام می‌توانید کسانی که پست شما را لایک کرده اند یا نظری زیر پست شما گذاشته اند ببینید برای آن ها هدیه ارسال کنید.

در صورت امکان برای شان محصولتان را به صورت رایگان ارسال کنید حتی اگر بهترین محصول شما باشدو

دومین راه : اگر کسب و کار فیزیکی یا محلی از قبل راه اندازی کسب و کار اینستاگرامی دارید می‌توانید از مشتریانی که به صورت حضوری از شما خرید کرده اند محتوا تهیه کنید که طبیعتا برای همه این کار ممکن نیست چون از قبل ممکن کسب و کاری نداشته باشند.

تکنیک چهارم افزایش فروش در اینستاگرام : داستان بگویید

بعضی از دوستان فکر می‌کنند که حتما باید برای داستان گویی داستانی تخیلی بگویند یا حتما کتاب یا رمان خاصی را بخوانند تا بتوانند داستان خوب بگویند ولی جالب است بدانید گاهی ساده ترین داستان ها از نظر خود ما نزد مشتریان بسیار جذاب است.

این چهارمین تکنیک از بهترین تکنیک های فروش در اینستاگرام است که به شما معرفی کردم.

داستان گویی در اینستاگرام

نکته : به هیچ عنوان داستان به دروغ و بزرگ نمایی های بیش از حد استفاده نکنید که جدا از عواقب معنوی عواقب مادی هم به همراه خواهد داشت.

اعتماد با حقیقت شروع می شود و با حقیقت به پایان می رسد.

Ernest Hemingway

پس حقیقت را هرگز پنهان نکنید و زمانی که تعداد کمتری با دید واقعی به شما اعتماد کنند بسیار بهتر از زمانی است که تعداد زیادی با یک نگاه غیر واقعی به شما اعتماد کنند است. (عجب جمله ای !)

همه ی این ۴ تکنیک از اصول فروش هستند و در آموزش های دیگری که در مورد فروش هستند می‌توانید مشاهده کنید.

چرا فالوور زیادی دارم ولی فروش ندارم ؟

اگر هر ۴ تکنیک افزایش فروش در اینستاگرام را انجام داده اید و باز هم نتیجه نگرفتید و یا از نتیجه بدست آمده راضی نیستید و به فکر بهبود آن هستید چند دلیل احتمالی برای شما توضیح می‌دهم :

۱- فالوورهای شما بازار هدف شما نیستند !

بازار هدف برای هر کسب و کاری می‌تواند متفاوت باشد و نکته کلیدی اینجاست که بازار هدف گروه مشخصی از بهترین افرادی هستند که ما را به هدفمان می‌رسانند آیا فالوورهای شما بهترین افراد هستند ؟

مقاله اصول تولید محتوا را مطالعه کنید.

برای مثال یک کسب و کار اینستاگرامی که در زمینه فروش ابزار مکانیکی فعالیت می‌کند طبیعتا گروه هایی مثل خانم‌های خانه دار و جوانان ورزشکار از گروه های هدف نیستند ولی با تولید محتوا و هدف گذاری و تبلیغ اشتباه این گروه ها جذب می‌شوند خب طبیعتا فروش چندان جالب نخواهد بود.

۲- ویدئو ندارید !

می‌دانید که یوتیوب و آپارات طی سال ها همچنان از پرطرفدارها هستند و هنوز کسی نتوانسته جایگاه آنها را بگیرید ! چرا ؟ به نظر من دلیل اصلی ویدئو محور بودن این شبکه های اجتماعی است و زمانی که کاربران در این سایت ها برای دیدن ویدئوهای مختلف استفاده می‌کنند.

ویدئو در تکنیک اول افزاش فروش در اینستاگرام که همان اعتماد سازی بود نقش مهمی ایفا می‌کند و برای همین باید از محل کار و خودتان ویدئو داشته باشید ویدئوهای جذابی که افراد را با شما و کارتان آشنا می‌کند.

نتیجه گیری

تکنیک های فروش در اینستاگرام متنوع هستند ولی این ۴ تکنیک و فوت فن از اصول بسیار مهم در فروش هرچیزی در هر مکانی هستند و اگر روزی اینستاگرام از چشم ها افتاد و شبکه اجتماعی دیگری پرطرفدار شد این ۴ تکنیک همچنان پا برجا خواهند ماند پس سعی کنید این ۴ مورد را به خاطر بسپارید و چرایی و معنی آن را درک کنید.

چگونه در اینستاگرام فروش را افزایش دهیم ؟

در این مقاله که ۴ تکنیک فروش در اینستاگرام را به شما معرفی کردم باید دقت کنید که این ها از اصول هستند و در صورتی که به درستی این اصول را رعایت کنید فروش شما افزایش پیدا می‌کند.

فوت و فن جادویی فروش در اینستاگرام چیست ؟

فوت و فن جادویی که ناگهان جیب شلوار شما را پر از اسکناس ۱۰۰ هزار تومانی کند وجود ندارد و باید به این نکته توجه کنید که هر اتفاقی دلیلی و هر کنشی واکنشی دارد.

آیا دیگر بازار فروش در اینستاگرام اشباع شده ؟

آیا شما می‌دانید که اینستاگرام حدود نیمی از ایرانیان را کاربر خود می‌بیند آیا شهری به جمعیت نیمی از ایران به سادگی اشباع می‌شود ؟ جواب دادن به این سوال را به عهده خودتان می‌گزارم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.