رپورتاژ آگهی دو نقش بسیار مهم در سئو سایت ایفا میکند اول برای افزایش اعتبار نزد گوگل با گرفتن بک لینک برای سایت و دوم برندسازی که این معمولا دو عامل اصلی انتشار رپورتاژ آگهی است.
حال در این مقاله میخواهیم به شما نحوه نوشتن رپورتاژ اگهی را آموزش دهیم و توضیح دهیم که چگونه رپورتاژ بنویسیم تا بتوانید رپورتاژهای عالی و کاربردی را در سایتهای مختلف منتشر کنید.
رپورتاژ آگهی چیست ؟
رپورتاژ آگهی در انگلیسی از ترکیب دو کلمه ی مهم تبلیغ یا (advertisement) و سرمقاله (editorial) ایجاد شده است.
درواقع این طور برای تان توضیح بدهم که رپورتاژ آگهی یک نوع مقاله با روش تبلیغاتی جدید است که برای کسانی که می خواهند خدمات و محصولات خود را به صورت غیر مستقیم تبلیغ کنند به کار می رود.
رپورتاژ آگهی می تواند یک خبر ارزشمند و یا محتوای آموزشی سود مند باشد که دراختیار مخاطب قرار می گیرد. از رپورتاژ آگهی می توان برای ایجاد بک لینک هدفمند و قوی برای سئو سایت هم استفاده می شود.
در این مقاله در مورد برنامه ادیت عکس توضیح داده ایم تا بتوانید برای عکس های مقاله تان استفاده کنید همانطور که باید بدانید تصاویر در رپورتاژ آگهی نقش مهمی ایفا میکنند.
مثلا سایت دیوار ویا دیجی کالا در ابتدای کار برای بیشتر دیده شدن خودشان از رپورتاژ آگهی در سایت های قدرتمند وخبر گذاری ها استفاده کرده اند.
طبق اصول تولید محتوا عمل کنید و محتوای درجه یک برای رپورتاژ تولید کنید.
۶ نکته در نوشتن رپورتاژ اگهی
حال در ادامه ۶ نکته کلیدی برای نوشتن رپورتاژ آگهی را به شما آموزش می دهیم.
۱. تیتر جذاب و مناسب برای رپورتاژ خود انتخاب کنید
انتخاب یک عنوان و یا یک تیتر جذاب و مناسب می تواند مخاطب را به سوی مقاله ی یا رپورتاژ آگهی شما جذب کند. به طوری که دربین اخبار و مقالات دیگر روی عنوان رپورتاژ آگهی شما کلیک کنند و متن شما را بخوانند.
همچنین عنوان باید گویای موضوع اصلی مقاله شما در رپورتاژ باشد در ادامه مبحث نکات نوشتن رپورتاژ آگهی باید به شما این نکته را هم بگویم که تیتر شما نباید به صورت مبهم باشد به طوری که مخاطب نتواند آن را درک کند بلکه باید کاملا شفاف و گویا باشد.در قدم بعد شما حتما باید پرسونای خود را به مخاطب القا کنید.
سایت دانشگاهی library.sacredheart.edu در مورد نوشتن عنوان جذاب به خوبی توضیح داده است تا اینجا اولین نکته نحوه نوشتن رپورتاژ اگهی را دانستید بهتر است با انواع سئو آشنا باشید.
۲. مخاطبتان را بشناسید
منظور از پرسونای هدف از ایجاد مقاله ای است که شما تولید کرده اید همچنین مخاطب شناسی شما را می رساند و به آنها می گوید که هدف شما از تولید این مقاله چه بوده است و چرا آن را تولید کرده اید.
همچنین جنس مخاطب شمارا مشخص می کند.مثلا شما از طریق پرسونای مناسب می توانید یک دسته از مخاطبان با جنسی خاص را به سمت خود هدایت کنید همانطور که سایت www.livescience.com توضیح داده است.
اگر بخواهم دقیق تر برای شما این موضوع را توضیح بدهم باید بگویم که در پرسونای مخاطب باید به جنسیت ، سن ، جایگاه اجتماعی و…. توجه می شود پس بهتر است دقیقا بدانید تولید محتوا چیست.
۳. ویراستاری مطلب نوشته شده حتما انجام شود
سومین نکته نحوه نوشتن رپورتاژ اگهی بسیاری از تولید کنندگان محتوا دوستان وهمچنین همکاران ما متاسفانه نکته مهم ریپورتاز آگهی که این ویراستاری مطالب نوشته شده است را فراموش میکنند و بلافاصله بعد از نوشتن مقاله ویا نوشته ی مورد نظر آن را منتشر کرده واطلا به ویراستاری آن توجه ی نمی کنند.
که فراموش شدن این مهم باعث می شود که مخاطب شما ، شما را غیر حرفه ای بداند.ب برای اینکه شما دوست عزیز با این چنین مشکلاتی رو برو نشوید بهتر از ابتدا چند دور مقاله خود رامطالعه کنید وسپس مقاله خود را ازدید کاربر ببینید و نگته کنید که اگر شما یک کار برباشید اطلا این مقاله را تا آخر می خوانید ویا نه!
۴. با مخاطب خود حتما صادق باشید
در توضیح این مبحث باید به شما دوست عزیز عرض کنم که صداقت در ارائه محتوا و مطلب به مخاطب یک نکته اساسی از نکات رپورتاژ آگهی می باشد که اگر به آن توجه نشود،دلیل اصلی خوانده نشدن مقاله شما توسط کاربران می شود.
به جای اینکه شما بزرگ گویی کنید و مواردی را که اصلا به کسبوکار شما ربطی ندارد را در مقاله تان بنویسید بهتر است که راستش را بگوید و درعوض مزایای محصولات و خدمات خود ، نسبت به رقبا را بیان کنید.
“یک نکته مهم: زمانی که شما به صورت صهوی یکی از نقایص کار خود را به مخاطب هدف تان می گویید آنها بیشتر به شما وکسب وکارتان اعتماد می کنند.”
نوشتن متن رپورتاژ آگهی حتما باید توسط فردی آگاه که موضوع را هم به خوبی می شناسد انجام گیرد.و گرنه مقاله اطلاعات کسبوکار شما را به خوبی به مخاطب نمی رساند.پیشنهاد ما به شما این است که حتما کسی را که مقاله را می نویسد اطلاعات لازم برای معرفی کسبوکار شما را در اختیار داشته باشد.
نحوه نوشتن رپورتاژ اگهی برای برند سازی کمی متفاوت است.
یا در مورد کسبوکار شما حتما مطالعه کرده باشد.پیشنهاد دیگر مابه شما این است که حتما لیستی را تهیه کرده و در آن سوالات احتمالی مخاطب را بنویسید ودر مقاله بیاورید و به آنها پاسخ دهید.
۵. درباره وب سایت منتشر کننده رپورتاژ تحقیق کنید
در ساخت بک لینک نکات بسیار مهمی در نظر گرفته میشوند که هر کدام از این نکات باعث افزایش یا کاهش کیفیت آن میشود و کاهش کیفیت باعث تاثیر منفی روی رتبههای سایت دارد؛ سفارش رپورتاژ برای ساخت بک لینک با ارزش حائز اهمیت است.
برای سفارش رپورتاژ نیاز به بررسی دقیق بک لینکهای سایت منتشر کننده و محتوای آن دارید تا بتوانید در بین وب سایتهای مختلف بهترین وب سایت را برای خرید رپورتاژ آگهی پیدا کنید.
یک نکته کلیدی : همیشه بهترین رپورتاژ گرانترین آن نیست.
۶. متن خود را داستانی کنید
برای اینکه مخاطبان بیشتری را به سمت مقاله خود ارجاع بدهید بهتر است که متن مقاله خود را به صورت داستانی بنویسید.
نحوه نوشتن رپورتاژ اگهی برای برند سازی حتما از داستان استفاده کنید چون مخاطب با داستان کسب و کار شما آشنا می شود.
هیچ چیزی مانند داستان نویسی و متن داستانی مخاطب را مشهور خود نمی کند این سایت torquemag.io در مورد داستان در بازاریابی محتوا توضیح داده است.
برای کاهش رتبه الکسا نیاز به جذب افراد دارید و این داستان است که در رپورتاژ اگهی با برند سازی به شما کمک میکند.
پس لازم است در نکات نوشتن رپورتاژ آگهی این نکته را هم در نظر بگیرید. داستان ها همیشه می توانستند خواننده را درگیر خود کنند مثل داستان هری پاتر و هفت دزد بغداد که یک داستان بسیار عالی بود.
یا بسیاری از داستان های دیگر شما دوست عزیز وهمراه گرامی سایت تک سئو می توانید داستان مورد نظر را در قالب یک عکس هم به مخاطب خود القا کنید.
در این مقاله یاد گرفتیم که چگونه رپورتاژ بنویسیم و نحوه نوشتن رپورتاژ اگهی خوب را به شما آموزش دادیم امیدواریم موفق و موید باشید.